شناسهٔ خبر: 28588018 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آخرین خبرها و گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات کابینه

از تکذیب استعفای آخوندی پیش از استیضاح تا تعیین وزرای پیشنهادی اقتصاد، کار و صنعت

درحالی‌که گفته می‌شد آخوندی وزیر راه پیش از برگزاری استیضاح استعفا داده است این موضوع ازطرف وی تکذیب شد و از سوی دیگر نیز گفته شد شریعتمداری، رحمانی و دژپسند ۳ گزینه اصلی وزارتخانه‌های کار، صنعت و اقتصاد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عباس آخوندی پس از اعلام دولت برای برکناری او، خود استعفا کرده است.
در همین رابطه، علی کرد نماینده خاش، نصرت‌آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی دیگر عضو کمیسیون عمران ضمن تائید این خبر عنوان کرد که در حال حاضر احتمال می‌رود اعلام این  استعفا به صورت شفاهی بوده باشد و وزیر منتظر اعلام نظر رئیس‌جمهور است. وی افزود: البته بین برکناری آخوندی و استعفای او بحث است اما در هر صورت آخوندی اعلام استعفا کرده اما هنوز مشخص نیست که دولت او را برکنار و یا با استعفایش موافقت کند.
وی در ادامه اعلام کرد:‌ در حال حاضر بنا به تصمیم‌گیری‌های انجام گرفته، طرح استیضاح عباس آخوندی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح  نیست و منتظر تصمیم دولت در این خصوص هستیم.
آخوندی خود استعفا از وزارت راه را تکذیب کرده است.
گفتنی است طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش با بیش از 50 امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد.
بر این اساس پس از بررسی‌های انجام شده در هیئت رئیسه، طرح استیضاح آخوندی به منظور بررسی در کمیسیون مربوطه، به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.
به موجب قانون، کمیسیون عمران باید پس از برگزاری جلسات با حضور آخوندی طبق زمان مشخص شده طرح استیضاح وزیر را بررسی کند.
پس از فراز و نشیب‌های استیضاح آخوندی و طی مذاکراتی که دولت با مجلس داشت و بر اساس گفته‌های برخی نمایندگان مجلس، دولت به مجلس توصیه کرده است که برای بررسی طرح استیضاح آخوندی دست نگه دارد.
بر اساس همین گزارش پیگیری‌ها حاکی از این است که کمیسیون عمران مجلس در حال حاضر بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را مسکوت نگه داشته است.
وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه مشخص شدند؟
از سوی دیگر محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق بازرگانی دیروز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی طی یادداشتی با عنوان «آخرین خبرها از تغییرات در کابینه» نوشت: امروز از یک منبع موثق شنیدم  محمد شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌رود، همچنین رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شود و فرهاد دژپسند گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی است. وی در ادامه نوشته است: همه پذیرفته‌اند با محمد باقر نوبخت هماهنگ باشند. او رسما فرماندهی اقتصادی دولت را بر عهده گرفته است.
هنوز هیچ‌یک از این خبرها و گمانه‌زنی‌ها به صورت رسمی از سوی دولت تائید نشده است.