شناسهٔ خبر: 28548053 - سرویس علمی-فناوری
منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

زمينه توسعه صادرات سلامت مبتني بر فاوا

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوريت به نقل از روابط عمومي ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ايران كه در راس هیاتی عالی‌رتبه و به همراه ۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان به کامپالا پایتخت کشور اوگاندا سفر كرده بود در نشست مشترك با شركت‌هاي دانش‌بنيان اين كشور اوگاندا و وزراي بهداشت، كشاورزي و علم و فناوري اوگاند شركت كرد.

شايان ذكر است در اين نشست مشترك توافقنامه توسعه كسب و كارهاي حوزه سلامت الكترونيكي و دوراسلامت فيمابين مهدي فقيهي دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و سجاد مروجي مديرعامل شركت سلامت الكترونيك بركت و اتان كاريما رييس بيمارستان امبارارا اوگاندا به امضا رسيد.

شايان ذكر است با امضاي اين توافقنامه همكاري، زمينه حضور شركت‌هاي دانش بنيان و خلاق و كسب وكارهاي سلامت مبتني بر فناوري اطلاعات در كشور اوگاندا فراهم مي‌شود.

گفتني است با توجه به وضعيت حوزه سلامت و پزشكي در اوگاندا و هزينه بالاي خدمات سلامت و پزشكي‌، در راستاي توافق صورت گرفته، زمينه توسعه صادرات خدمات سلامت مبتني بر فناوري اطلاعات فراهم خواهد شد.