شناسهٔ خبر: 2850015 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم:

نم‌زدائی از مسجد امام اصفهان با جدیت در حال انجام است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: رفع مشکلات میدان امام به ویژه بناهائی مانند مسجد امام، عالی‌قاپو و مسجد شیخ‌لطف‌الله در دستور کار ما قرار دارد و سعی ما بر انجام کار بدون تعطیلی است.

صاحب‌خبر -

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره اقدامات در حال انجام برای رفع نم‌ و رطوبت ایجاد شده مسجد امام اصفهان اظهار داشت: مرمت گنبد مسجد امام با قدرت در حال انجام بوده و درباره نم دیواره‌ها نیز کار مطالعاتی و اجرائی در حال انجام است.

وی افزود: نم‌زدگی مسجد امام سابقه طولانی دارد و چندین بار نیز در گذشته تلاش‌هایی برای مرمت آن صورت گرفت اما ناتمام باقی ماند. اکنون سازمان چند گزینه را هم‌زمان برای رفع این آسیب‌ها در نظر گرفته و در دست اقدام دارد که نخستین اقدام این است که سیستم فاضلاب مسجد امام در حال برداشت و کنترل مسیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: برخی مطالعات ژئوتکنیک برای مباحث زمین‌شناسی مکان مسجد امام و آب‌های زیرسطحی در حال جریان مسجد انجام شده که باید این مطالعات صورت بپذیرد و بعد از آن این آب‌ها به مسیرهای دیگر هدایت شوند که کار عظیم و بزرگی است.

وی تصریح کرد: کار دیگری که باید در مسجد صورت بپذیرد، زه‌کشی در ضلع جنوب مسجد امام است که حفر آن در دستور کار ما قرار دارد و اقدام دیگر تعیین تکلیف سرویس‌های بهداشتی مسجد بوده که یا در بیرون از مسجد تعبیه شوند و یا به صورت کلی برداشته شوند و سیستم فاضلاب آن به طور کامل مورد بررسی و بازسازی قرار گیرد.

اللهیاری با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای این مجموعه تاریخی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های اعتباری در سازمان میراث فرهنگی همیشه بوده و هست، اگر میراث فرهنگی پولدارترین دستگاه این دولت هم باشد، با توجه به حجم عملیاتی که در پیش دارد، بدیهی است که باید منابع آن اولویت بندی و مدیریت شود.

وی بیان کرد: کار اساسی ما این است که منابع موجود را اولویت‌بندی مدیریت کنیم و سعی کنیم که گره‌های اصلی را باز کنیم و من تمام همت و تلاش خود را می‌گذارم که مسئله میدان امام به ویژه بناهائی مانند مسجد امام، عالی‌قاپو و مسجد شیخ‌لطف‌الله رفع شود و مسئله چهلستون را هم رفع کنیم که این اقدامات در حال انجام است و سعی ما بر انجام کار بدون تعطیلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: قراردادهای ما برای مرمت مسجد امام بر اساس تخصیص‌های فصلی بوده اما اعتقادم بر این است که باید این‌گونه پروژه‌ها را بدون سقف پیگیری کرد و باید به ظرفیت‌های اجرائی مرمت توجه شود که این اقدام با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ی