شناسهٔ خبر: 2845781 - سرویس سیاسی
منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

سخنگوی نیروی هوایی: در صورت حمله خارجی سریعاً وارد عمل می‌شویم

یکی از فرماندهان بلندپایه نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شبکه پرس تی‌وی گفته است این نیرو برای دفع فوری هر گونه حمله احتمالی به ایران آمادگی کامل دارد.

صاحب‌خبر -

یکی از فرماندهان بلندپایه نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شبکه پرس تی‌وی گفته است این نیرو برای دفع فوری هر گونه حمله احتمالی به ایران آمادگی کامل دارد.

امیر سرتیپ دوم حسین چیت فروش، سخنگوی نیروی هوایی ارتش، روز سه شنبه (۹ دی) در مصاحبه اختصاصی با پرس تی‌وی گفت: «در صورت حمله به کشور، طرح‌های ما همواره آماده است و سریعاً وارد عمل می‌شویم. ما هر لحظه آماده هستیم و شاید اگر از این آمادگی برخوردار نبودیم تا کنون درگیر چندین جنگ شده بودیم.»

وی در خصوص دلیل انتخاب زمان حال برای برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) در جنوب کشور افزود: «به طور طبیعی نیروهای مسلح در بازه‌ای یک ساله تمامی مطالعات و تحقیقات مربوط به تهدیدهای موجود را انجام داده و آنچه را نیاز باشد در یک زمان و جغرافیای خاص به اجرا در می‌آورند.»

این فرمانده ایرانی همچنین به تفاوت رزمایش جاری با رزمایش‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «تا کنون در گستره ساحل و دریا چنین رزمایشی نداشته‌ایم. بنابراین رزمایش حاضر را طراحی کردیم.»

وی انتقال تجریبات جنگ و نحوه مدیریت آن به نسل جوان‌تر نیروهای مسلح را از جمله اهداف این رزمایش برشمرد و افزود: «ما به دنبال افزایش آمادگی خود و دفاع از کشور هستیم.»

چیت فروش با اشاره به تحولات جاری خاورمیانه گفت: «وضعیت منطقه را همواره رصد می‌کنیم و تجهیزاتی را که در اختیار داریم آماده به کار نگه می‌داریم.»

وی با در نظر گرفتن ناآرامی‌های موجود در کشورهای منطقه گفت نیروهای مسلح باید آماده دفع و رفع تهدیدها باشند.

چیت فروش در رابطه با نحوه برخورد نیروی هوایی با تحریم‌های وضع شده علیه ایران گفت نیروی هوایی این تحریم‌ها را زودتر از سایر بخش‌ها تجربه کرد و از این رو به جوانان و دانشگاه‌های داخلی اتکا نمود.

وی بر لزوم ارتقا توان موشکی کشور به صورت متناسب با اهداف دفاعی تاکید کرد و گفت: «یاد گرفتیم به هر چیزی نیاز داریم دست پیدا کنیم و برد موشکی خود را تا شعاعی که مورد تهدید قرار داریم، افزایش دهیم.»

رزمایش محمد رسول الله (ص) در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند در حال انجام است.

در این رزمایش که بزرگترین نوع خود در منطقه است، انواع مختلف سخت افزارهای نظامی و تسلیحات در دریا و خشکی به کار گرفته شده است.

م ع/س س