شناسهٔ خبر: 27095398 - سرویس اقتصادی
منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

پرونده متخلفان واردات گوشت با ارز دولتی به تعزیرات رفت

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ارجاع پرونده ۱۱ شرکت متخلف واردکننده گوشت قرمز گوسفندی به میزان ۷۷۸ میلیون و ۲۳ هزار دلار خبر داد.

صاحب‌خبر -
  به گزارش صبحانه، رایگانی با اعلام این خبر افزود این 11 شرکت بنا به اطلاعات بانک مرکزی و اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اول دی سال 95 تا 5 فروردین 97 ارز دولتی دریافت کرده اند و هیچ مدرکی ارایه نکرده اند که آیا در قبال دریافت این ارز گوشت وارد شده است یا نه؟
وی افزود: بنا به اظهارات مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، با وجود مکاتبات متعدد و پیگیری ها با این شرکت ها که ارز دولتی دریافت کرده اند هیچ مدرک و مستنداتی برای بررسی ارایه نکرده اند و بر همین اساس گزارش تخلف به استناد ماده 10 قانون تعزیرات حکومتی در خصوص اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی افزود:با دریافت این گزارش ها ، پرونده تخلف تشکیل شد و پرونده تخلف 7 شرکت به تعزیرات حکومتی تهران و­ 4 پرونده به استان های قم، اصفهان، گلستان و سمنان با مجموع ارزش تخلف 778 میلیون و 23 هزار دلار برای رسیدگی و تعیین شعبه ارسال شده است.
رایگانی افزود: ما از نمایندگان این شرکت ها دعوت کرده ایم که در شعب مورد نظر تعزیرات برای ارایه توضیحات و­ مستندات خود حضور پیدا کنند.
وی گفت: ممنوع الخروجی متهمان این 11 شرکت هم صورت گرفته است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از تشکیل پرونده دو واردکننده روغن خام به سبب عمل نکردن به تعهداتشان خبر داد و گفت: این دو شرکت با وجود دریافت 38 میلیون و 334 هزار و 365 یورو ارز دولتی تاکنون مدرکی مبنی بر واردات روغن ارایه نکرده اند­ و به همین دلیل پرونده تخلف در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده­ و در حال رسیدگی است.
رایگانی گفت: پرونده تخلف یک شرکت­ محصولات کشاورزی و مواد غذایی نیز به میزان 64 میلیون و­ 95 هزارو­ 103 دلار در تعزیرات حکومتی مطرح شده است.