شناسهٔ خبر: 25583151 - سرویس فرهنگی
منبع: تقریب | لینک خبر

​دیده‌بان حقوق بشر:

کوتاهی سازمان ملل، موجب تشویق رژیم صهیونیستی به جنایات بیشتر است

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: کوتاهی سازمان ملل درباره غزه رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق فلسطینی‌ها تشویق می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، لوئیس شاربونیو، نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: آمریکا مانع از آن شد که شورای امنیت درخواست آغاز تحقیقاتی مستقل و شفاف درباره استفاده اسرائیل از زور و خشونت علیه فلسطینیان در غزه را مطرح کند.
 
نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سازمان ملل ادامه داد: آمریکا در اقدامی معمول مانع از آن شد که شورای امنیت خواستار انجام تحقیقاتی بین المللی درباره وضعیت غزه شود و این اقدام به منزله ارسال این پیام برای اسرائیل است که کشتارهای انجام شده توسط سربازان اسرائیلی "هیچ اهمیتی ندارند و بدون محاکمه خواهد ماند."
 
آمریکا در نشست روز دوشنبه شورای امنیت، اجازه صدور بیانیه‌ای از سوی این شورا برای انجام تحقیقاتی مستقل درباره اقدامات خشونت‌آمیز در مرزهای اراضی اشغالی و نوار غزه و کشتار فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را نداد. صدور بیانیه‌های مطبوعاتی و بیانیه‌هایی از سوی رئیس شورا نیازمند موافقت همه نمایندگان ۱۵ کشور عضو است.
 
شاربونیو در ادامه تاکید کرد: سکوت و کوتاهی شورای امنیت در این زمینه تنها منجر به تشویق نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل در نوار غزه خواهد شد و همچنین با نمایان شدن معیارهای دوگانه آمریکا، این کشور بیشتر از قبل اعتبار خود را از دست خواهد داد.