شناسهٔ خبر: 22747236 - سرویس فرهنگی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

دورهمی فجری‌ها با وزیر

هر سال نزدیک بهمن‌ماه و برگزاری جشنواره‌های مختلف فجر، جلسات مربوط به برنامه‌ریزی این رویدادها داغ می‌شود. حالا هم روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با معاون امور هنری، مدیران کل این معاونت و دبیران جشنواره‌های هنری فجر بر توجه به عناصر هویتی در برگزاری این جشنواره‌ها تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

راساس این گزارش، در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون امور هنری و مدیران کل معاونت امور هنری و دبیران جشنواره‌های هنری فجر شامل جشنواره تئاتر، تجسمی، موسیقی و مد و لباس، مدیران کل و دبیران جشنواره‌ها ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه فعالیتی خود، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو در برگزاری این جشنواره‌ها را برشمردند. سیدعباس صالحی در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر شاهد تغییرات قابل توجهی در فضای هنری کشور از لحاظ کمی و کیفی بویژه در استان‌ها هستیم.

در ادامه این نشست علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این معاونت در بخش‌های مختلف هنری، گزارشی از مجموعه اقدامات این معاونت ارائه کرد.در بخش دیگری از این نشست مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دو سال اخیر با برگزاری جلسات مختلف با ستاد جشنواره و هنرمندان سعی شد در این جشنواره به گروه‌های هنری نسبت به موضوعات تولیدی توجه
بیشتری شود.

در ادامه فرهاد مهندس پور، دبیر سی‌و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: در برگزاری این دوره از جشنواره 30 هزار نفر از نیروهای جوان به فعالیت می‌پردازند.

مهندس‌پور با اشاره به تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت: امسال کشورهای آلمان با چهار نمایش، ترکیه، گرجستان، عراق و ایتالیا هر کدام یک نمایش و اسپانیا و فرانسه و هلند نیز هر کدام با دو نمایش در این دوره از جشنواره حضور دارند. در بخش دیگری از این نشست مجتبی آقایی، دبیر دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان این که هنرهای تجسمی ریشه در اعماق تاریخ دارد، گفت: در این دوره سعی شده به تفکر و شیوه‌های جدید و همچنین بخش کیفی این جشنواره وآرا و نظرات هنرمندان بیشتر توجه شود. در ادامه این نشست، فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی گفت: ارزیابی تولیدات موسیقی در طول یک سال گذشته از جمله اقداماتی است که با عنوان جایزه باربد در جشنواره موسیقی فجر انجام می‌شود.

حمیدرضا نوربخش دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نیز در ادامه این نشست بر توجه به بخش بین‌الملل این جشنواره تاکید کرد. در ادامه این نشست، حمید قبادی، دبیر جشنواره مد و لباس و رئیس کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره مد و لباس نهال نوپایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور است که امسال هفتمین دوره آن برگزار می‌شود. مد و لباس به صورت یک نماد بصری فرهنگی و اجتماعی قدرتمند بوده که همواره نقش‌آفرینی کرده است.