شناسهٔ خبر: 22163018 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیته انتظامی ستاد اربعین:

افزایش حضور زوار در مهران/عراق در حال تکمیل زیرساخت‌های مرز خسروی

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین گفت: حجم زوار در مرز مهران افزایش‌یافته و به‌روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن فتحی زاده در گفت و گویی اظهار کرد: براساس اطلاع رسانی روزهای گذشته، زیرساخت ها و امکانات لازم در مرزهای چهارگانه فراهم شده و آمادگی برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد آغاز سفرهای زائران اربعین حسینی (ع) و تردد آنها از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه بودیم، افزود: در مرز مهران این حجم افزایش یافته و کم کم به روزهای اوج خود نزدیک می شود.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: در هفته آینده جمعیت بیشتری به سمت مرزها حرکت می کنند و سه مرز آمادگی کامل برای پذیرایی از زوار را دارند.

وی به وضعیت مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: طی بازدید های انجام شده از این مرز انصافا کارهای لازم انجام و زیرساخت ها تقویت شده است.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: برای آغاز فعالیت در این مرز منتظر اعلام آمادگی عراق هستیم ولی فعلا برای زیارت اربعین ترددی در این مرز انجام نمی شود.

وی ادامه داد: طرف عراقی در حال تکمیل زیرساخت های خود در این مرز است.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین تأکید کرد: روادید و گذرنامه ای در مرزها صادر نمی شود و به همین دلیل از تمامی افرادی که قصد حضور در اربعین را دارند درخواست می شود تا با مدارک لازم به دفاتر و مراکز تعیین شده مراجعه کرده و در هنگام حضور در مرزها باید تمامی مدارک لازم را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت ها  از سوی دستگاه های مختلف فراهم شده است، اظهار کرد: زائرانی که با خودروهای شخصی به سمت مرزها حرکت می کنند با آرامش مسیر را طی کرده و خودروهای خود را در پارکینگ های تعیین شده پارک کنند تا از امنیت لازم برخوردار شوند.

سردار فتحی زاده تاکید کرد: زائران تلاش کنند سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکرده زیرا به علت ازدحام جمعیت و حجم بالای زائران ممکن است با مشکل مواجه شوند.