شناسهٔ خبر: 2079182 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام ابراهیمی:

نمایشگاه مطبوعات بهترین مکان برای ارائه توانایی های رسانه هاست

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برپایی نمایشگاه مطبوعات را بهترین مکان برای ارائه ظرفیت‌ها و توانایی‌های رسانه‌هاست و فضایی رقابتی در میان نشریات ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: این استان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها شرکت می‌کند تا معرف شایسته تولیدات فعالان رسانه ای این دیار باشد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۳ آبان امسال برگزار خواهد شد اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده غرفه مازندران در قالبی جذاب و برگرفته از فرهنگ بومی مازندران  در این نمایشگاه برپا خواهد شد. برای حضور استان در نمایشگاه مطبوعات تهران از چندی قبل  با همکاری  و تعامل خانه مطبوعات مازندران تدابیر لازم به عمل آمده تا غرفه خوبی را در این نمایشگاه شاهدباشیم.

وی افزود: در غرفه مازندران شمارهای مختلف نشریات محلی استان به دوستداران مطبوعات اهدا می‌شود و در این غرفه کتابچه‌ای برای معرفی مطبوعات استان در نظر گرفته شده و در اختیار مردم قرار داده می‌شود و مسئول واحد مطبوعات ارشاد مازندران  و خانه مطبوعات نیز در آنجا حضور می‌یابند.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازدید خبرنگاران استان مازندران و مدیران استان از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حال انجام است.

ابراهیمی آشنایی رسانه‌ها با ظرفیت‌های یکدیگر را دیگر کارکرد این نمایشگاه خواند و افزود: نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌تواند محلی برای آشنایی نشریات با توانایی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر باشد تا در نهایت با تبادل نظر میان آنان سبب ارتقا ظرفیت‌های رسانه‌ای در سطح کشور شود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی امروز با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در مصلای امام خمینی(ره) شهر تهران گشایش یافت و ۵۶۰ رسانه از جمله ۳۷۳ رسانه خصوصی و ۱۸۳ رسانه دولتی برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند.

در نمایشگاه بیستم، ۳۸ روزنامه، ۲۰ خبرگزاری، ۱۱۶ رسانه آموزشی و تخصصی، چهار تشکل مطبوعاتی، ۶۳ رسانه سیاسی ـ اقتصادی، ۷۰ نشریه عمومی و خانواده، هشت رسانه غیرفارسی زبان، ۴۵ رسانه فرهنگی، ۱۰ رسانه کودک ونوجوان، ۲۴ موسسه رسانه ای، ۶۷ نشریه استانی و ۱۳ عنوان نشریه ورزشی حضور دارند.

امسال دو بخش رسانه های مرتبط با دین و اندیشه با ۲۳ عنوان و روابط عمومی دستگاه ها و همچنین کسب و کار مرتبط با رسانه با ۳۳ عنوان به این نمایشگاه اضافه شده اند،  همچنین قرار است بولتن نمایشگاه هر روز توسط یکی از روزنامه ها منتشر شود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی تا ۲۳ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا است.