شناسهٔ خبر: 14948145 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی:

مردم مراقب خرید داروهای تقلبی از طریق فضای مجازی باشند

بجنورد - رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان شمالی درباره فروش داروهای تقلبی در فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی به مردم هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی گفت: افرادی که با داروهای تقلبی تجارت می‌کنند، کلاهبرداران کوچکی نیستند چرا که در حال حاضر خرید و فروش داروهای تقلبی تبدیل به یک تجارت جهانی و برنامه‌ریزی شده، تبدیل شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: قیمت داروها در فضای مجازی بسیار ارزان‌تر مراکز رسمی است اما بیشتر اوقات داروهای فروخته شده تقلبی بوده و این به بهای به خطر انداختن سلامتی خریداران، تمام می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان نباید به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت‌های اینترنتی و شبکه های اجتماعی توجه کنند، زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر این وب سایت‌ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی و دارویی غیر مجاز و خطرناک می‌کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی افزود: اگرچه جای خرسندی است که بخش اعظمی از کلاهبرداری‌ها توسط پلیس کشف و کلاهبرداران نیز شناسایی شده اند، اما اگر تدابیر پیشگیرانه گسترده را به کار نگیریم، مجرمان اینترنتی می‌توانند آسیب‌های زیادی به همشهریان وارد کنند.