شناسهٔ خبر: 1479249 - سرویس ورزشی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اینچئون؛ برنامه امروزجمعه، ایران بازهم در انتظار طلا

صاحب‌خبر -


ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی جمعه در هفتمین روز از مسابقات در 8 رشته بسکتبال، والیبال، هندبال، شنا، تیراندازی، بادبانی، وزنه‌برداری و بوکس به رقابت خواهند پرداخت.برنامه کامل روز هفتم به شرح زیر است:

بسکتبال: ایران - ژاپن، ساعت 18:30

والیبال: ایران - هند ساعت 17

هندبال: ایران - عربستان ساعت 18

وزنه‌برداری: دسته 105 کیلوگرم نواب نصیر شلال ساعت 13 دسته 105+ کیلوگرم بهداد سلیمی - بهادر مولایی در گروه a ساعت 19

شنا: 50 متر قورباغه آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری ساعت 9، فینال 19:06 4 در 100 متر مختلط تیمی ساعت 9، فینال 20:30

بوکس: در وزن 91+ کیلو جاسم دلاوری، احسان روزبهانی در وزن 81- کیلو

قایقرانی: بادبانی احمد احمدی، ساعت 11

تیراندازی: تفنگ سه وضعیت 50 متر زنان مه‌لقا جام بزرگ، دینا فرزاد خواه، الهه احمدی، ساعت 9

زمان برگزاری رقابت‌ها به وقت محلی (اینچئون) است و 5 ساعت و 30 دقیقه از ایران جلوتر است. 




دانشور و شادی، ۲ طلایی امروز کاروان ایران در اینچئون


محمد دانشور در فینال رقابتهای دوچرخه سواری پیست مدال طلای رشته کایرین را برگردن آویخت.محسن شادی هم با تکرار عنوان قهرمانی خود در بازیهای آسیایی گوانگژو سومین مدال طلای کاروان ایران را در اینچئون کسب کرد.



نمایندگان ایران در پایان روز ششم بازی های آسیایی 2014 اینچئون با کسب دو مدال طلا و دو برنز به کار خود پایان  


دادند.




به گزارش ایرنا ملی پوشان ایران در ادامه این رقابت ها امروز دررشته های بدمینتون -دوچرخه سواری -قایقرانی - تیراندازی -تیروکمان -شنا-والیبال -بسکتبال بارقبای خود دیدار کردند که حاصل کار آنان درپایان کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز بود. 


نتایج کامل دیدارهای امروز ورزشکاران ایرانی به این شرح است :


قایقرانی :


امروز روز خوبی برای قایقرانان بود در رقابت های روئینک دو نفره مردان ایران با ترکیب رهنما و شجاعی مدال برنز گرفتند.محسن شادی نیز در روئینک تک نفره سبک وزن به مدال طلا دست پیدا کرد و  سولماز عباسی در روئینک تک نفره نیز مدال برنز  گرفت.  


این درحالی است که تیم روئینک 4نفره بانوان ششم شد و تیم هشت نفره روئینک مردان پارو پنجم شدند. 


دوچرخه سواری :


در مرحله مقدماتی رشته دوچرخه سواری دو نماینده ایران با حریفان خود رقابت کردند که در گروه سوم - محمد دانشور توانست با غلبه بر نماینده کره به فینال این رقابت ها راه پیدا کند و دراین مرحله که شش ورزشکار از کشورهای ژاپن - چین و مالزی حضور داشتند توانست بالاتر از آنان قرار گیرد و به مدال طلای بازی های آسیایی دست پیدا کند. محمود پراش هم در گروه اول مسابقات در بین شش دوچرخه سوار پنجم شد .


شنا:


مهدی انصاری نماینده ایران در رشته پروانه با ثبت زمان 25 ثانیه و 86 صدم ثانیه درماده 50 متر پروانه به کار خود پایان داد این شناگر که پیش از برگزاری این مسابقه از ناحیه کتف احساس درد می کرد در پایان آسیب دیدگی اش تشدید شدوباتشخیص پزشکان به دلیل دررفتگی کتف شش هفته باید ازمیادین ورزشی دور بماند. 


انصاری با این نتیجه در رده شانزدهم ماده 50 پروانه قرار گرفت : در مجموع 28 نفر در این ماده شرکت کرده بودند. 


احمدرضا جلالی نیز با ثبت زمان 52:69 و آرشام میرزایی با زمان 53:14 در 100 متر آزاد به خط پایان رسیدند و در مجموع 40 شرکت کننده درجایگاه های بیستم و بیست وچهارم قرار گرفتند .


تیروکمان :


تیم های ملی تیراندازی با کمان ایران در ماده کامپوند مردان و زنان به ترتیب به مصاف ویتنام و اندونزی رفتند و موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. 


در بخش مردان تیم ایران با ترکیب امیرکاظم پور- اسماعیل عبادی - مجید قیدی و مجید کیان زاده توانست با نتیجه 231 بر 227 از سد ویتنام گذشت و بانوان ایران هم با نتیجه 227 بر 222 اندونزی را شکست دادند 


در انفرادی مردان - اسماعیل عبادی نفر اول دور مقدماتی شد: عبادی درادامه و باشکست رقبای خود به مرحله یک چهارم صعود کرد و توانست با شکست حریف کره ای راهی مرحله نیمه نهایی شود .


امیر کاظم پور نیز درادامه رقابت های انفرادی کامپوند مردان راهی مرحله یک چهارم شد او برای صعود به نیمه نهایی با نماینده مالزی با نتیجه تساوی 140 بر 140 برابر رقیب خود متوقف شد و با رای داوران به دلیل اینکه نماینده مالزی تعداد تیرهای 10 امتیازی اش بیشتر بود بازنده اعلام شد و از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند. 


این درحالی است که در بخش زنان نیز نمایندگان ایران با قبول شکست برابر رقبای خود از گردونه رقابت ها حذف شدند. 


تیراندازی :


در رقابت های تیراندازی در تفنک 50 متر درازکش تیم ملی مردان ایران با ترکیب جعفری پویا- شهسواری و باقری با رقبای خود دیدار کردند و درمجموع این رقابت ها به عنوان هفتمی رسیدند. 


در ادامه مسابقات تیراندازی این بازی ها تیم تراپ دوبل مردان ایران با حریفان خود دیدار کردند که چاووشی در جایگاه چهاردهم قرار گرفت وخوشنویس هم بیست و چهارم شد  مسعود عزیزی نیز نتوانست رکورد خوبی 


کسب کند و تیم ایران درجایگاه تیمی قرار نگیرد .


بدمینتون :


سروش اسکندری - نماینده بدمینتون ایران به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت و با شکست 2 بر صفر حذف شد  ثریا آقایی دیگر نماینده ایران نیزبا شکست مقابل نماینده هند از دور رقابت ها کنار رفت او روز گذشته 


نماینده مغولستان را شکست داده بود .


بسکتبال :


تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود امروز مقابل فیلیپین قرار گرفت و در یک رقابت نزدیک با نتیجه 68 بر 63 پیروز شد بسکتبالیست های ایران در گروه E با تیم های فیلیپین و هندوستان هم گروه بودند .


تیم ایران روز گذشته تیم هند را شکست داده بوده و به عنوان تیم نخست ازاین گروه به دور بعدی صعود کرد. 


والیبال :


تیم ملی والیبال ایران که به طور مستقیم از لهستان به اینچئون رفته است در نخستین دیدار خود دراین بازی ها تیم هنک گنک را با نتیجه سه برصفر شکست دادند این نتیجه درحالی بدست آمد که بازیکنان ایران ابرازخستگی می کردند و درادامه از وضعیت نامناسب برگزاری این مسابقات گلایه مند بودند .


هندبال :


تیم ملی هندبال ایران درششمین روزاین بازی ها برابرتیم میزبان صف آرایی کرد و درپایان به کره ای ها نتیجه را واگذار کردند و صعودشان به دور بعدی را سخت تر کردند با این همه محمد رضا رجبی کاپیتان تیم ملی ایران معتقد است این تیم برای صعود به مرحله بعدی هنوز شانس دارد.


هندبالیست های ایران دیروز مقابل تیم عمان نیز شکست خورده بود .  


برای کاروان ایران نجمه خدمتی در 10 متر تفنگ بادی تیراندازی ، محسن محمد سیفی در 65- کیلوگرم ساندا ووشو مردان و محسن شادی در قایق سبک وزن انفرادی روئینگ 3 مدال طلا /



نرجس امامقلی نژاد در 10 متر تفنگ بادی تیراندازی ، تیم ایران در 10 متر تفنگ بادی تیراندازی ، الهه منصوریان در 52- کیلوگرم ساندای ووشو زنان و حمید رضا لادور در 75- کیلوگرم ساندا ووشو مردان ، تیم شمشیربازی سایر مردان ایران ، کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری 6 مدال نقره /

و سجاد عباسی در 70- کیلوگرم ساندا و تیم های روئینگ قایق 4 نفره سبک وزن بانوان و قایق سبک دونفره مردان (سید مجتبی شجاعی و امیر رهنما) و سولماز عباسی زاده در قایق انفرادی سبک وزن زنان 4 مدال برنز کسب کرده اند.





هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.