شناسهٔ خبر: 14578615 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

ترویج سبک زندگی قرآنی مهمترین راهکار مبارزه با ناتوی فرهنگی است

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ترویج فعالیت ها و سبک زندگی قرآنی مهمترین راهکار برای مبارزه با ناتوی فرهنگی دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش تجلیل و تکریم از حافظان، فعالان و خادمان قرآن کریم شهرستان دلبران و در جمع خدام حرم حضرت معصومه(س) با تبریک دهه کرامت گفت: همزمانی برگزاری محفل تجلیل از فعالین و خادمان قرآنی با ایام پر برکت دهه کرامت و حضور خدام و بیرق حرم حضرت معصومه(س) معنویت بسیار خاصی دارد که نورانیت قرآن و عترت باهم جمع شده است.

وی عنوان کرد: فاصله بین ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت حضرت ثامن‌الائمه(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که این ایام با برکت، با جشن‌ها و آیین‌های شادباش در سراسر ایران گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به فضائل و شخصیت حضرت معصومه(س) اظهارداشت: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع میباشد به طوری که ائمه طاهرین(ع) از این بانوی کریمه، با جلال و تکریم یاد کردهاند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: یکی از شواهد عظمت استثنایی حضرت معصومه(س) زیارتنامهای است که امام رضا(ع) در شأن ایشان صادر فرموده است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: حضرت امام رضا(ع) به‌عنوان عالم آل رسول (ص) معروف هستند چرا که این علم در زمان مامون و طی برگزاری مناظرات تجلی خاص یافت زیرا مامون می‌کوشید علم امام رضا(ع) را زیر سوال ببرد اما عکس این اتفاق رخ داد.

وی بیان کرد: رواج سیره ائمه اطهار و عمل به سبک زندگی رضوی تاثیر مستقیمی بر اصلاح سبک زندگی همه ما دارد زیرا توسعه فعالیت ها و سبک زندگی قرآنی مهمترین راهکار برای مبارزه با ناتوی فرهنگی دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پیروی از قرآن و عترت سفارش نبی مکرم اسلام(ص) است و در آیات قرآن داریم که پیامبر(ص) هر چه که بیان می کنند همه وحی الهی بوده است و همه ما قبول داریم که سخن پیامبر(ص) سخن خداوند است.

وی بیان کرد: شهدا فدا شدند تا دین مبین اسلام ماندگار باشد و عزت، اقتدار و امنیت کشور محکم حفظ شود و از خداوند برای همه شهدا و خصوصا شهدای شهر دلبران که به تازگی به کاروان شهیدان پیوسته اند آرزوی علو درجات را داریم.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه عشق به پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان هدیه ای الهی است، افزود: ابراز محبت و ارادت به اهل بیت برای پایدار بودن این محبت باید وجود داشته باشد زیرا همانگونه که ارتباط ما با قرآن نباید قطع شود، ارتباط ما با اهل بیت هم باید حفظ شود.

وی افزود: شخصیت حضرت علی(ع) میزان حق و باطل است و امام شافعی عشق و علاقه خود به اهل بیت، خاصه حضرت علی(ع) را بطور واضح در اشعار خود بیان کرده است.