شناسهٔ خبر: 10015272 - سرویس سیاسی
منبع: هدانا | لینک خبر

رشد ۲۰‌درصدی ثبت‌نام‌کنندگان مجلس دهم

تابناک

صاحب‌خبر -
فرماندار تهران با بیان اینکه استقبال از نامزدی در انتخابات مجلس دهم به مراتب بیش از مجلس نهم بوده است گفت: تا این لحظه پرونده ثبت‌نام هزار و 157 نفر از داوطلبان کاندیداتوری از حوزه انتخابیه تهران تکمیل شده است.

به گزارش فارس‌، در ستاد انتخابات فرمانداری تهران عیسی فرهادی فرماندار تهران در پایان ساعت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ششم گفت: کل تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس 186 نفر بود که از این میان 168 نفر مرد و 8 نفر زن بودند.

وی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان جهت کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران تا این لحظه هزار و 604 نفر اعلام کرد که از میان آنها هزار و 157 نفر ثبت‌نام‌شان قطعی شده است.

فرهادی با اشاره به تعداد 954 مرد، 203 زن و 13 نفر از اقلیت‌های دینی موجود در میان ثبت‌نام‌کنندگان قطعی گفت: 88 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی ادامه داد: در میان ثبت‌نام‌کنندگان 220 نفر دارای مدرک دکترا، 818 نفر مدرک ارشد و 43 نفر دارای مدرک کارشناسی و 69 نفر هم مدرک حوزوی دارند و یک نفر نیز با مدرک فوق دیپلم ثبت‌نام کردها ست که به واسطه دو دوره سابقه نمایندگی معادل ارشد محسوب می‌شود.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه میزان استقبال ثبت‌نام در انتخابات مجلس به مراتب از دوره نهم بیشتر بوده است، گفت: طبق قانون روزهای ثبت‌نام از داوطلبان افزایش نخواهد یافت اما ساعت ثبت‌نام ممکن است تمدید شود.