شناسهٔ خبر: 57579843 - سرویس سیاسی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واگنش به بست‌نشینی برخی زنان برای برخورد با «بدحجابی»؛

با فشار آوردن به حکومت با بست‌نشینی نتیجه‌ای نخواهید گرفت

محمدحسین صفار هرندی درباره بست‌نشینی برخی بانوان گفت: چه بسا بسیاری از افرادی که شل حجاب هستند و در رفتار، آنان را بی بند و بار می دانیم، افراد معتقدی باشند. آیا فشار آوردن به حکومت با بست نشینی نتیجه ای خواهیم گرفت؟

صاحب‌خبر -

محمدحسین صفار هرندی درباره بست نشینی برخی بانوان در جوار حرم حضرت عبدالعظیم یا در قم و مشهد و سایر زیارتگاه ها گفت: چه بسا بسیاری از افرادی که شل حجاب هستند و در رفتار، آنان را بی بند و بار می دانیم، افراد معتقدی باشند. آیا فشار آوردن به حکومت با بست نشینی نتیجه ای خواهیم گرفت؟ البته نباید موضوع را رها کرد. مسئولان کشور در حال انتخاب بهترین راهکار برای وضعیت کنونی هستند تا آثار منفی کمتری داشته باشد و لذا معتقدم در انتخاب مسیر نباید عجله کرد.

به گزارش ایرنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گشت ارشاد، موضوع نظام نیست. چون وسیله ای بوده است و سردار اشتری می گفت فقط هشت دستگاه ون برای این کار درنظر گرفته بودند تا نیروی انتظامی فقط در صحنه حضور داشته باشد و از زمانی تصمیم گرفته شد که گشت ارشاد وسیله خوبی نیست و جنجال ایجاد می کند. در دنیای کنونی که فضای مجازی هم وجود دارد، گشت ارشاد در دستور کار نیست و باید به دنبال تدابیر جدیدی بود.

صفار هرندی در پاسخ به سوالی درباره منشاء ناآرامی ها گفت: عملکرد نادرست دست اندرکاران در دوره های مختلف زمینه ساز بروز نارضایتی های مردم بوده و هر زمانی که این زمینه ها را از بین ببریم و دست دشمنانی را کوتاه کنیم که از طریق رسانه و فضای مجازی ذهن و دل جوانان را تسخیر کرده و به خیابان می فرستند، آن زمان می توان گفت نارآرامی ها پایان می یابد.

وی افزود: برخی جوانان ۱۶ ساعت در فضای مجازی هستند که هشت ساعت آن به بازی هایی اختصاص دارد که به کشتن و بدترین شکنجه ها اختصاص دارد و چنین افرادی وقتی به کف خیابان می آیند، همان صحنه های بازی را مجسم می کنند و لذا حالت توحش دارند و به هر چیزی می رسند، آن را نابود می کنند.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما ادامه داد: زمانی این ناآرامی ها تمام می شود که دسترسی دشمن به حداقل برسد و از طرف دیگر باید برای سامانه هایی مانند اینستاگرام که درآمد و کار عده ای در آن است، چاره ای اندیشید و راه اصلاح و جبران را پیدا کنند. در بسیاری از کشورها مانند ترکیه اگر تخلفی از سوی سامانه ای صورت گیرد، از نماینده آن سامانه می خواهند تا اصلاح کنند و در غیر این صورت دسترسی آن سامانه را حذف می کنند.

وی از فضای مجازی به عنوان فاضلاب مجازی یاد کرد و گفت: در چنین فضایی است که برخی افراد، آتش زدن پرچم کشور و تحقیر تیم ملی فوتبال را برای خود مقدس می دانند. مسئولان کشور اعلام کرده اند که اگر سامانه های خارجی قصد فعالیت دارند، باید به اعتقادات مردم و فرهنگ کشور و منافع ملت التزام داشته باشند نه این که نام شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی، قهرمان ملی مردم را منکر بدانند و هر پیام و پستی که نام او در آن باشد را حذف کنند و دسترسی افراد را محدود کنند.

صفار هرندی درباره اعدام برخی مجرمان در روزهای اخیر، از نوع برخورد نظام حمایت کرد و گفت: نباید بگوییم نظام مماشات می کند. کسانی که خون به دل مردم کردند و حدود ۷۰ نفر مظلومانه به شهادت رسیدند، بسیار مهم است ولی نظام به صورت سنجیده و حساب شده عمل می کند. مساله کسانی که اخیرا اعدام شدند، به دو سال پیش برمی گردد که یکی از مسئولان را گروگان گرفته بودند و ضمن ارتباط با اسراییل، در تلاش بودند تا منافع ملی را لو دهند. کسانی که این کار را کردند از اراذل و اوباش بودند.

وی از سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی بر روی اراذل و اوباش سخن گفت و افزود: هدف این اراذل تخریب و نابود کردن تاسیسات کشور است و علت اعدام این افراد، انجام عملیات به نفع اسراییل بود. اکثر افراد آشوبگر آزاد شدند و بسیاری از این افراد پس از آزادی اعلام پشیمانی کردند و با التزام آزاد شدند و آزادی آنان نیز در کاهش ناآرامی ها موثر بوده است.