شناسهٔ خبر: 40260599 - سرویس علمی-فناوری
منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا در جهان: بیش از ۵ میلیون مبتلا و ۳۳۳ هزار قربانی/ آمار آفریقا به ۱۰۰ هزار نفر رسید/ امریکای لاتین پیشتاز در آمار روزانه

صاحب‌خبر -

شفقنا- بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از ۵.۱ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۳۳۳۰۰۰ نفر قربانی شده اند. در قاره آفریقا نیز بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند و به گفته سازمان بهداشت جهانی کرونا در تمام کشورهای این قاره شیوع یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی ان ان تاکنون ۳،۱۰۰ نفر در آفریقا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند. دکتر متشیدیسو موتی ، مدیر منطقه ای WHO در آفریقا ، گفت: خوشبختانه تاکنون در قاره آفریقا تعداد قربانی ها بالا نبوده است و خبرهای خوبی در این باره هست اما نگرانی درباره سرعت شیوع وجود دارد و گروه های بسیار آسیب پذیری در آفریقا وجود دارند.

در ایالات متحده هم همچنان آمار افزایشی است و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰۰ نفر قربانی کرونا شده اند. در مجموع در این کشور بیش از یک میلیون ۶۴۲ نفر کرونا مثبت شده و بیش از ۹۷ ۵۳۳ نفر قربانی شده اند.
در آمریکای لاتین برای سومین روز متوالی موارد جدیدتری نسبت به آمریکا یا اروپا گزارش شده است و  برزیل ، پرو و ​​مکزیک در صدر آمار قرار دارند.
به گزارش سی ان ان ، ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواسته است که فوراً کار خود را برای تحقیق درباره منبع شیوع کروناویروس و ارایه جدول زمانی بعدی وقایع آغاز کند.

اصل خبر را در سی ان ان ببینید.