شناسهٔ خبر: 32426113 - سرویس استانی
منبع: دانشجو | لینک خبر

در جلسه‌ای با حضور شهردار بیرجند؛

دانشجویان بیرجندی مطالبات خود را از مدیریت شهری مطرح کردند

نشست مشترک اعضای بسیج دانشجویی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند تشکیل شد و دانشجویان مطالبات خود را از مدیریت شهری مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در نشست مشترک بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با شهردار بیرجند با اشاره به افق مدیریت شهری بیرجند گفت: معرفی بیرجند به عنوان تمیزترین شهر ایران از طرف مسئولان کشوری و شهر علم و ایمان در فرمایشات رهبر انقلاب، قابل احترام است و شهرداری باید برای معرفی این عناوین تلاش کند.

صلاحی گفت: شهرداری و دستگاه‌های وابسته در امور تصدی گری کرده و کار را به مردم نسپرده است که همین موضوع باعث شده هرکس نقش خود در جامعه را نداند و برای انجام هر کار منتظر دستگاه‌های اجرایی می‌ماند.

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: باید از شخصیت‌های شاخص و برجسته استان نظیر آیت الله تهامی و آیت الله هادوی برای تعریف نقش‌های اجتماعی و مشارکت مردم در امور شهر استفاده شود.

شهردار بیرجند نیز در ادامه این جلسه و در پاسخ به درخواست‌ها و صحبت‌های دانشجویان ناحیه بسیج گفت: مسئولین کشور بار‌ها شهر بیرجند را در بین ۱۴۰۰ شهر کشور به عنوان تمیزترین شهر معرفی کرده اند که این مساله از فرهنگ، اعتقادات دینی، همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری نشات می‌گیرد.

محمدعلی جاوید اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچگونه کمک دولتی به شهرداری‌ها نمی‌شود، این نهاد‌های شهری باید درآمدها، حقوق کارکنان، پروژه‌ها و فعالیت‌های روزمره خود را بدون وابستگی انجام دهند که خود کار بزرگی است.

وی هزینه بلیت اتوبوس‌ها را مرتبط با بالا رفتن هزینه استهلاک و حامل‌های انرژی دانست و ادامه داد: در ارتباط با ورودی‌های شهر که مطالبه عمومی شهروندان است سال گذشته زیباسازی بلوار عبادی انجام و تعریض دو طرف خیابان صورت گرفت لیکن علیرغم اینکه بحث میدان خارج از محدوده می‌باشد بی تفاوت نبوده و با راه و شهرسازی همکاری داریم.

جاوید از اجرای میدان ایثار و شهادت (عروج) و برنامه ریزی برای اجرای میدان شهدا خبر داد و اضافه کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی و برخورد با متکدیان، شهرداری دستگاه متولی این کار نیست و تنها در خصوص جمع آوری و تحویل به دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند و علیرغم اینکه شهرداری‌های بزرگ اقدامات بیشتری در بحث نگهداری از متکدیان انجام می‌دهند، اما متاسفانه شهرداری بیرجند از امکانات و شرایط مالی خوبی برای این امر برخوردار نبوده و لازم است دستگاه‌های متولی برای حل این مشکل همکاری نمایند.

وی در خصوص دغدغه نماینده ولی فقیه در استان در زمینه برج سازی اذعان کرد: در بحث طرح جامع شهرسازی، تنها تصمیم گیرنده شهرداری نبوده و و اکثراً اقدام به برج سازی کرده اند، ولی در خصوص ساخت و ساز در محله‌های جدید، شهرداری می‌تواند پیشنهاد تجدیدنظر در طرح جامع را داشته باشد.

جاوید از تقسیم بیرجند به ۵۲ محله خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند برای برقراری مساوات و اینکه هیچ محله‌ای در سطح شهر مغفول نماند در این زمینه با شهرداری همکاری داشته و مشارکت کنند.

در بخش دیگری از این جلسه، شایان، ولی پور مطلق، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی و تعدادی از دانشجویان بسیجی این استان نظرات و انتقادات خود را درخصوص بهبود عملکرد مدیریت شهری بیان کردند.