شناسهٔ خبر: 24276509 - سرویس سیاسی
منبع: دانشجو | لینک خبر

رحمانی‌فضلی:

وزارتخانه‌ها نباید در برابر واگذاری بخشی از اختیارات خود به استان‌ها مقاومت نکنند

وزیر کشور گفت: وقتی به وزارتخانه‌ها می‌گوییم بخشی از وظایف و مسئولیت‌ها را به استان‌ها و شهرداری‌ها واگذار کنند، مقاومت می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز (شنبه ۵ اسفند) در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل آثار و برکات زیادی دارد، اظهارداشت: رئیس‌جمهور با عنایت ویژه‌ای که به بخش نوسازی ناوگان درون شهری و حمل و نقل دارد، شخصاً مسائل مربوط به آن را پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه خودروساز‌های ما همت کنند و تولید را با مشارکت بخش خارجی تقویت کنیم تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم حتماً باید این کار را دنبال کند؛ اگر این اقدامات انجام شود صادرات اتوبوس و کامیون را نیز انجام خواهیم داد.

وی بیان داشت: شهرداری‌های ما دچار اشکالات ساختاری و مرکزی هستند و قوانین و مقررات آن‌ها به روز نشده است، شهرداری‌ها چهار برابر ظرفیت نیرو دارند و ۷۰ الی ۸۰ درصد درآمدشان صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

رحمانی فضلی تأکید کرد: وقتی به وزارتخانه‌ها می‌گوییم بخشی از وظایف و مسئولیت‌ها را به استان‌ها و شهرداری‌ها بدهند مقاومت می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به مدیریت نوین شهری خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و استانداری‌ها باید به مردم واگذار شود، اما رسوبات فکری و تعصبات باعث مقاومت در این مورد می‌شود؛ البته رئیس‌جمهور موافق این موضوع است.

وی با اشاره به لایحه مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: قرار است این الگو به شهرداری‌هایی که آمادگی دارند واگذار شود. در کنار این طرح، طرح نوسازی بافت‌های فرسوده هم کار عظیمی است که باعث رونق در بازار مسکن می‌شود.