شناسهٔ خبر: 23531437 - سرویس استانی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تلاش برای راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا محمدرضا صدوقی اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان آمادگی لازم را دارد تا در تمام روستاهای سطح شهرستان خانههای بومگردی را راهاندازی کند.

وی با تأکید بر حمایت از افراد متقاضی راهاندازی خانههای بومگردی روستایی در روستاهای شهرستان، افزود: هم اکنون در شهرستان اردستان سه اقامتگاه بوم گردی فعال در روستاهای بغم و دو روستا در بخش زواره فعالیت دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه در حال حاضر شش مورد متقاضی در راستای ایجاد و راهاندازی خانه بومگردی در روستاهای شهرستان وجود دارد، گفت: تقاضاها در کمیته فنی در حال بررسی است.

صدوقی روستاهای موغار، سرابه، نیسیان، سرهنگ آباد و امیرآباد را جزء روستاهای هدف گردشگری شهرستان در حوزه کویر و طبیعت اعلام کرد و افزود: با توسعه خانههای بومگردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد میشود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.وی خاطرنشان کرد: با تسهیلات ارزانقیمت خانههای بومگردی فرسوده که نیاز به مرمت داشته باشند، با نظارت میراث فرهنگی و با توجه به طرح مرمتی برای اصلاح و رفع خطر مرمت خواهند شد.