شناسهٔ خبر: 17571721 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هشدار برای هرمزگان

‌اداره‌کل هواشناسی هرمزگان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به شرایط آب و هوایی روزهای آینده استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌در این اخطاریه آمده است: با تقویت بیشتر سامانه بارشی بر روی جنوب شرق کشور، شرایط ناپایدار جوی با شدت بیشتر ‌تا صبح امروز 5 بهمن‌ در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش رگبار باران و رعد و برق از بعدازظهر یکشنبه 3 بهمن‌ از غرب استان آغاز و تا امروز با تمرکز در نیمه شرقی استان سبب بارش قابل‌ملاحظه باران همراه با رعدوبرق، گاهی تگرگ، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در مناطق شرقی استان خواهد شد. همچنین طی امروز خلیج‌فارس و فردا تنگه هرمز و دریای عمان با توجه به افزایش باد متلاطم خواهد شد و با خروج سامانه بارشی افت محسوس دما طی روزهای پایانی هفته در استان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار برای سیلابی شدن هرمزگان درحالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز طی چند اخطاریه، هشدارهای مشابهی درخصوص بارش‌های رگباری و سیل آسا در این استان منتشر کرد و حتی جلسه ستاد بحران هم تشکیل شد، با این همه تبدیل باران به سیل طی روز گذشته، مسئولان و مردم این استان را غافلگیر کرد و علاوه‌بر خسارت‌هایی که بر برخی از زیرساخت‌ها از قبیل راه‌ها و جاده‌ها وارد کرد، باعث بروز مشکلاتی برای مردم و آبگرفتگی تعدادی از خانه‌های مسکونی هم شد.