به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، عنایتالله میرزایی امروز _ چهارشنبه پنجم آذر_ در حاشیه بازدید استاندار لرستان از پروژه چهارخطه طولکش – تنگبره، با تشریح آخرین وضعیت عملیات راهسازی محور بابازید – سیمره اظهار کرد: طول این محور از گردنه بابازید تا پل سیمره حدود ۱۰۰ کیلومتر است که پیشتر نزدیک ۱۹ کیلومتر آن بهصورت سهخطه و چهارخطه اجرا شده بود، قطعهای که اکنون در حال بررسی است، حدود ۳/۸ کیلومتر طول دارد و از گردنه طولکش آغاز شده و تا محدوده چغابل ادامه پیدا میکند.
وی با بیان اینکه این قطعه به دو بخش تقسیم شده، افزود: در مسیر منتهی به روستای گیجان، حدود ۱/۶ کیلومتر عملیات زیرسازی در حال انجام است و پس از آن آسفالتریزی انجام میشود، در بخش میانی مسیر نیز قسمتی بهصورت چهارخطه اجرا شده است، همچنین قطعه ۲/۲ کیلومتری از روستای بازبند تا سهراهی رومشکان بخشی آسفالت شده و بخش باقیمانده نیز بهزودی تکمیل خواهد شد تا کل محور تا صدای روش زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان درباره وضعیت حقوقی و اجرایی پروژه گفت: این طرح بهصورت تفویضی بوده و ادارهکل آن را به باغشده واگذار کرده است، محور اصلی سهراهی رومشکان تا پل سیمره نیز حدود ۴۶ کیلومتر طول دارد؛ شامل ۲۰ کیلومتر از زانگه به سمت پل سیمره و ۲۰ کیلومتر به سمت رومشکان. فرایند مناقصه این بخشها توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حال انجام و هنوز تجهیز کارگاه آغاز نشده است.
وی با اشاره به زمانبندی اجرای کار بیان کرد: این قرارداد در اواخر ماه چهارم سال جاری منعقد شد و تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه ۲/۲ کیلومتری فقط نیازمند یک لایه آسفالت است که طی امروز و فردا انجام خواهد شد و پس از آن این مسیر زیر بار ترافیک میرود و روستا نیز بهطور کامل متصل میشود.
به گفته میرزایی، پیمانکار متعهد شده است که حداکثر طی دو ماه آینده تکمیل این بخش را به پایان برساند.
وی گفت: مبلغ قرارداد ۸۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و پروژه بدون مشکل مالی در حال اجراست، در حال حاضر پیمانکار مطالبهای از ما ندارد و با اعتبارات موجود کار را پیش میبرد.
میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به دو پروژه مهم دیگر نیز پرداخت. درباره واریانت چنار گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است. مبلغ اولیه قرارداد ۴۱ میلیارد تومان بود و تاکنون پیمانکار ۱۱۰ میلیارد تومان تعدیل دریافت کرده است. هماکنون پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ دو پل اصلی تکمیل شده و تنها اتصال نهایی مسیر و اجرای آسفالت باقی مانده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: با وجود پرداخت کامل مطالبات، پیمانکار با سرعت مطلوب کار نمیکند، چندین مرتبه اخطار دادهایم و دو هفته پیش نیز تعهد کتبی از او گرفتهایم تا در صورت تکمیل نشدن کار، براساس تعهدات قانونی با او برخورد شود.
وی بیان کرد: در حالی که پیمانکار فعلی فعالیت را بهطور کامل متوقف نکرده، اما پیشرفت کار مطلوب نیست. همزمان برآوردها را انجام میدهیم تا در صورت ضرورت، عملیات آسفالت را به پیمانکار دیگری واگذار کنیم.
میرزایی با اشاره به پروژه کوهدشت – زانوگه گفت: نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور امروز از الیگودرز برای بازدید این بخش وارد منطقه شده و بعدازظهر نیز از پروژههای کوهدشت بازدید خواهد کرد.