شناسهٔ خبر: 7061508 - سرویس سیاسی
منبع: شبستان | لینک خبر

اعضای ستاد انتخابات در همه استان ها مسولیت خطیر و پیچیده ای برعهده دارند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر انتخابات ودبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری یکی از پراهمیت ترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: اعضای ستاد انتخابات در همه استان ها مسولیت خطیر و پیچیده ای برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علی پورعلی مطلق، مدیر کل دفتر انتخابات و دبیر ستاد انتخابات کشور در جلسه ستاد انتخابات استان کردستان و در همایش فرمانداران و معاونین سیاسی فرمانداران و بخشداران استان با اشاره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه های آخر سال جاری و همزمان شدن آن با انتخابات مجلس خبرگان رهبری از آن به عنوان یکی از پر اهمیت ترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در طول تاریخ انقلاب این اولین بار است که انتخابات مجلس شورای اسلامی با یک انتخابات دیگر همزمان می شود.

 

وی افزود: اعضای ستاد انتخابات در همه استان ها و در کردستان مسولیت خطیر و پیچیده ای برعهده دارند و امیدواریم با انجام آموزش های لازم، اتکا به قانون و با بهره گیری از تجربیات افراد متخصص در این حوزه بتوانیم یک انتخابات آرام و سالم برگزار کنیم.

 

مطلق، تصریح کرد: رقابت ها در انتخابات مجلس رقابتی پیچیده است و حتی اگر به تنهایی برگزار شود و با انتخاباتی دیگر همراه نشود پروسه ای سنگین به شمار می آید.

 

وی از عبدالمحمد زاهدی در مقام استاندار کردستان و علیرضا آشناگر در مقام معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات در استان کردستان به عنوان سرمایه های اصلی تجربیات انتخاباتی کشور یاد کرد و گفت: با حضور این دو سیاستمدار کارکشته وزارت کشور در کردستان شک نداریم که انتخابات در کردستان بخوبی ودر آرامش تمام وکمال برگزار خواهد شد.

 

دبیرستاد انتخابات وزارت کشور، خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات باید انتخابات را بخوبی بشناسند وبا توجه به اینکه هر انتخاباتی شرایط زمانی و مکانی خاص خود را دارد بنابراین آشنایی کامل با انتخابات جاری و اشراف و تسلط برآیین نامه و قانون انتخابات یک امر بسیار ضروری است.

 

وی از وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان دو نهاد برگزاری انتخابات در کشور نام برد وگفت: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات و شورای نگهبان ناظر بر گزاری انتخابات است.

 

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور، وظیفه ستاد انتخابات استان ها را هدایت و راهبری و مدیریت انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: در همه استان ها به تبعیت از وزارت کشور اتاق فکر انتخابات تشکیل شده و صاحب نظران و معتمدین و با تجربه های انتخابات به این اتاق فکر دعوت می شوند.

 

وی به ستاد انتخابات کردستان پیشنهاد کرد که حتی الامکان صندوق های اخذ رای سیار را کاهش داده و تلاش کنند رای گیری بیشتر با صندوق های ثابت انجام پذیرد زیرا اطمینان و اعتماد بیشتری به مردم می بخشد ونیز احتمال فساد در انتخابات را به صفر می رساند.

 

مطلق، همچنین اظهار داشت: برگزاری انتخابات بصورت مکانیزه در همه استان ها قطعی نیست وما باید رسالت خود را درسلامت انتخابات به تمامی به کار بگیریم.

 

وی خاطر نشان کرد: همه هزینه های برگزاری انتخابات و دستمزد های هیات اجرایی تامین شده و دستمزد این نیروها به تاخیر نمی افتد.