دیوار با استفاده از هوش مصنوعی، تغییرات گستردهای در فرایند جستوجوی خود ایجاد کرده است. این تغییرات باعث شده با تشخیص هوشمند آگهیهای مرتبط و ارائه پیشنهادهای هدفمند، خریدارها راحتتر از گذشته آگهی مورد نظر خود را پیدا کنند و فروشندهها هم بازدید بیشتری داشته باشند.
دیوار در راستای بهبود تجربه کاربری و افزایش شانس خریدوفروش برای کاربران، تغییرات گستردهای در سیستم جستوجوی خود ایجاد کرده است. این تغییرات که با هدف افزایش دقت و جامعیت نتایج جستوجو انجام شده، نتایج قابل توجهی برای خریداران و فروشندگان در دیوار داشته است.
تیم «جستوجوی پلتفرم» دیوار طی یک سال گذشته تلاش کرده است با بهبود فرایند جستوجو، کاربران خریدار راحتتر از گذشته آگهی مورد نظر خود را پیدا کنند و کاربران فروشنده نیز بازدید از آگهی و زنگخور بیشتری داشته باشند.
چرا تغییر فرایند جستوجو؟
چشمانداز دیوار این است که با روشهای هوشمند، امکان خریدوفروش هوشمندانه و ساده را برای همه مردم ایران، با هر توانایی و جنسیت و باور، و از هر شهر و قشری فراهم کند. در همین راستا نیز همیشه تلاش میکند کاربران بهراحتی و بدون پیچیدگیهای زیاد، کالاها و خدمات خود را خریدوفروش کنند. هدف از این سادگی و دسترسی آسان، قابل استفاده بودن دیوار برای همه افراد جامعه است.
بر همین اساس، تیمهای فنی دیوار موظف هستند اطمینان حاصل کنند که خریداران بدون آنکه نیاز به دانش خاصی درباره چگونگی عملکرد سرویسها و قابلیتهای جدید پلتفرم داشته باشند، بهراحتی تمامی آگهیهای مرتبط با نیازهای خود را مشاهده کنند و فروشندگان هم مطمئن باشند آگهیهایشان در لیست نتایج جستوجوی تمامی افرادی که به دنبال کالا یا خدمات آنها هستند نمایش داده میشود.
تحقیقات دیوار نشان میداد سیستم گذشته جستوجوی دیوار کاستیهایی داشت که نمیتوانست نیازهای امروز کاربران دیوار را بهصورت کامل برطرف کند. این مشکل بهویژه برای فروشندگان غیرحرفهای محسوستر بود. یکی از اهداف اصلی این بهروزرسانی، حمایت از فروشندگان غیرحرفهای بوده است. در سیستم جدید، آگهیهای این دسته از کاربران شانس بیشتری برای دیدهشدن دارند. این امر نهتنها به عدالت در نمایش آگهیها کمک میکند، بلکه تنوع بیشتری از کالاها و خدمات را در دسترس خریداران قرار میدهد.
متحولشدن جستوجوی دیوار با هوش مصنوعی
تیم «جستوجوی پلتفرم» دیوار با استفاده از هوش مصنوعی و علاوه بر آن بهبود الگوریتم قدیمی، سیستم جستوجوی کاملا جدیدی را طراحی کرده است. این سیستم ویژگیهای مهمی دارد که باعث ارائه نتایج بهتر به کاربر میشود:
تشخیص هوشمند آگهیهای مرتبط با جستوجوی کاربر
پیشنهادات هدفمند برای هدایت کاربران به دستهبندی مناسب
الگوریتمهای پیشرفته برای نمایش آگهیهای جدیدتر
بهبود نتایج جستوجو در شهرهای کوچکتر
سیستم پایش مداوم برای شناسایی و رفع سریع مشکلات
کاهش نمایش آگهیهای نامرتبط
نتایج بررسیهای دیوار تا پایان تیرماه امسال نشان میدهد این ویژگیها نتایج چشمگیری در بهبود تجربه کاربری و افزایش شانس معاملات در دیوار داشته است:
کاهش ۷۰درصدی نتایج با کمتر از ۱۰ آگهی
بهبود ۲۳۰درصدی در پوشش پیشنهاد دستهبندیهای مرتبط
ادامه بهبود و توسعه الگوریتم جستوجو
تیم «جستوجوی پلتفرم» همچنان در تلاش برای بهبود سیستم جستوجوی دیوار است. برای بهبود تجربه کاربران و افزایش شانس خریدوفروش در دیوار، این تیم در نظر دارد سرویس جستوجو را با استفاده از مدلهای زبانی بزرگ و فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی همچنان توسعه دهد. همچنین بهبود نتایج جستوجو در شهرهای کوچکتر، افزایش دقت در دستهبندیهای تخصصی و گسترش پیشنهادات هوشمند برای کاربران از اهدافی خواهد بود که این تیم پیگیری خواهد کرد.