شناسهٔ خبر: 68452642 - سرویس اقتصادی
منبع: برنا | لینک خبر

وزارت اقتصاد: هیچ تغییری در شرایط پرداخت وام ازدواج ایجاد نشده است

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: طرح پیشنهادی وزیر اقتصاد تنها برای تسریع در فرآیند اعطای وام ازدواج و کاهش فشار به منابع بانکی بوده و هیچ تغییری در شرایط فعلی وام ازدواج ایجاد نشده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: طرح پیشنهادی وزیر اقتصاد تنها برای تسریع در فرآیند اعطای وام ازدواج و کاهش فشار به منابع بانکی بوده و هیچ تغییری در شرایط فعلی وام ازدواج ایجاد نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطلبی با عنوان «وام ازدواج نقدی می‌ماند؟» توضیح داد: آنچه وزیر اقتصاد در جمع مدیران بانکی گفته بود یک طرح پیشنهادی است که پیش از این نیز در جریان نشست با کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح شده بود تا هم تسریع در وام ازدواج انجام شود و هم فشار به منابع بانکی به دلیل تسهیلات تکلیفی کاهش یابد.

اما برخی رسانه‌ها در انعکاس خبر بی انصافی و وارونه نمایی کردند، آن هم در حالی که هیچ تغییری در شرایط اعطای تسهیلات ازدواج رخ نداده است.

با توجه به قانون بودجه مبنی بر افزایش دو برابری وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون تومان در سال جاری و رشد منابع قرض الحسنه‌ای که حتی ۲۰ درصد هم نیست و اینکه اکنون ۳۰۰ هزار نفر در صف وام هستند و بانک‌ها باید ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت وام ازدواج پرداخت کنند؛ این طرح پیشنهادی از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد و البته تاکید هم این بود که این طرح صرفا برای متقاضیانی که تمایل داشته باشند فراهم شود.  
تاکید وزیر اقتصاد این بود که بانک‌ها، انجام وظیفه قانونی خود را تسریع کنند و لذا هیچ تغییری در شرایط پرداخت وام ازدواج صورت نگرفته است.