شناسهٔ خبر: 68435824 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری صدا و سیما

تاکید بر وفاق و همدلی و توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری، استفاده از مدیران کارآمد و جوان، ناکارآمدی گنبد آهنین در برابر حملات موشکی و پهپادی حزب الله و برنامه ریزی برای افزایش جمعیت از مهمترین گزیده خطبه های ائمه جمعه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، تاکید بر وفاق و همدلی و توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری، استفاده از مدیران کارآمد و جوان، ناکارآمدی گنبد آهنین در برابر حملات موشکی و پهپادی حزب الله و برنامه ریزی برای افزایش جمعیت از مهمترین گزیده خطبه های ائمه جمعه بود. 

لیکک
امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به آغاز به کار دولت جدید گفت: باید جهت‌ گیری‌ ها و برنامه‌ ها با گفتمان و نقشه راه را بر اساس گفتمان رهبر حکیم انقلاب ترسیم نمود ، زیرا که بعضی از دولت‌ های گذشته از خط ولایت و گفتمان و منشور ولایت فاصله گرفتند و دچار انحراف و حواشی شدند فرصت‌ ها را ضایع کردند و برای آیندگان درس عبرت شدند ، پس امروز همگان باید مطالبات رهبر حکیم انقلاب را از دولت چهاردهم مطالبه کنند.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: دولت وفاق ملی الزاماتی دارد که از جمله آن الزامات ، تبعیت از ولایت ، قانون اساسی ، اسناد بالا دستی و سیاست‌ های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی گفت: مدیرانی که انتخاب می‌شوند بایستی اهل وفاق باشند نباید وفاق شکنان در این دولت جایی داشته باشند.
امام چمعه شهر لیکک با گرامیداشت دهم شهریور ماه سالروز پدافند هوایی گفت: امنیت مرزهای هوایی کشور با تلاش و مجاهدت شبانه روزی این مجاهدان امنیت حاصل می‌شود این عزیزان پدافند هوایی در خط مقدم هستند از آسمان کشور دفاع می‌کنند از نقاط حساس و حیاتی کشور مراقبت می‌کنند.
سرفاریاب
خطیب جمعه سرفاریاب با بیان سخنی از امیرالمؤمنین علی(ع) که فرموده است:« ای بندگان خدا، شما را به تقوای الهی سفارش می کنم که عامل کنترل نفس و مایه استواری شماست؛ پس به رشته های تقوا چنگ بزنید و به حقایق آن پناه آورید.»، خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوای الهی دعوت، توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر عزیز در این دیدار، توصیه و سفارشاتی به اعضای هیئت دولت داشتند، افزود: دولتی که از طرف رئیس جمهور محترم به نام دولت وفاق ملی نام گذاری شده دارای الزامات و ویژگیهایی باید باشد، که سبقت در خدمت، پرهیز از سهم خواهی، تبعیت از قانون اساسی و رهبری، شایسته سالاری، توجه مضاعف به اقشار و مناطق محروم و خود را بدهکار نظام،انقلاب و مردم دانستن از جمله این الزامات است که حتما انتظار مردم آن است که تصمیم گیرندگان و اعضای این دولت به آنها پایبند باشند.
امام جمعه سرفاریاب با اشاره به سالروز تصویب قانون بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا، به نقش مهم بانکها در اقتصاد جامعه و معیشت مردم اشاره کرد و تحقق بانکداری اسلامی در کشور را از مطالبات عموم و عامل مهم پیشرفت اقتصادی کشور عنوان کرد.
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به نام گذاری۱۳ شهریور به نام روز تعاون در تقویم کشور، توسعه تعاون و شرکت های تعاونی را یکی از نیازمندیهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی و عامل مهم توازن بین تولید، توزیع و مصرف کالاها دانست و گفت: توزیع عادلانه و جلوگیری از گران فروشی از مزایای تشکیل تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی می باشد.

خطیب جمعه سرفاریاب با تسلیت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ ماه صفر، وجود نازنین رسول اکرم (ص) را بسیار مقدس و کارآمدی در نظام ربوبیت و عالم هستی را معیار این تقدس عنوان کرد و افزود: با برکت ترین موهبت الهی در این عالم، رسالت نبوی رسول گرامی اسلام (ص) است و تکریم خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) وظیفه همه ی بشریت است.
حجت الاسلام زارعی پور عنوان کرد : عبادت، امتحان، معرفت الهی، خلافت انسان، قرب الهی و رحمت الهی از اهداف خلقت هستند که همه اهل بیت (ع) و بخصوص امام رضا (ع) مصداق بارز رحمت الهی برای بشریت هستند.
چرام
حجت الاسلام افشار امام جمعه ی شهر چرام در خطبه ی دوم نماز ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و قدر دانی از عزاداران حسینی در پیاده روی این روز در شهر چرام گفت: بسیاری از مردم مومن چرام توفیق زیارت پیاده روی اربعین در کربلا را نداشتند و در راهپیمایی جاماندگان اربعین تا امام زاده بی بی رشیده خاتون (س) رابه نیت راهپیمایی نجف تا کربلا شرکت کردند .

حجت السلام افشار گفت:امام صادق (ع) فرمودند هر وقت نام پیامبر اسلام ( ص) آورده می شود بران حضرت زیاد صلوات بفرستید زیرا اگر کسی بر رسول خدا( ص) زیاد صلوات بفرستد خداوند متعال با هزار صف از فرشتگان براو صلوات می فرستند.
پاتاوه
حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز به موضوعات مختلف روزا ز جمله«۹شهریور»سالگرد ناپدیدشدن امام موسی صدر، روز تجلیل از اسرا، مفقودین و شکست آمریکا در افغانستان و خروج مفتضحانه از این کشور در سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: امام موسی صدر، از دوران نوجوانی رفیق امام خمینی(ره) و مدتی شاگردش،حامی و مبلغ امام و انقلاب بود .
حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی،بااشاره به اینکه( عدالت جوهره تاکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت‌ها است»، گفت: عدالت نیاز واقعی جامعه امروزی است و 
تحقق عدالت نیازی به تکیه بر بیگانه ندارد.
وی افزود: هرچه کارآمدتر، مقدس‌تر است.درنظام ربوبی الهی،حضرت ازهمه مقدس‌تر است چون از همه موجودات،برای نظام ربوبی و عالم هستی کارآمدتر و موثرتر است.خود آن حضرت«ص»فرمودند:
حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه سیاسی نمازبه عملیات گسترده اربعین از طرف حزب الله لبنان،علیه رژیم صهیونیستی و بازتاب جهانی آن اشاره کرد و گفت: این عملیات که با شلیک بیش از ۳۰۰ موشک، تمامی پایگاه‌های شمالی اسرائیل را هدف و گنبد آهنین رژیم کودک کش را ناکارآمد نشان داد. 
دهدشت
امام جمعه کهگیلویه گفت: برخی از مدیران در جذب بودجه ملی موفق نبودند و برخی هم در شهرستان نتوانستند اعتبارات را جذب کنند، آنان که موفق نبودند جفا کردند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت از محرم و صفر به عنوان فرصتی مناسب برای تضرع و نزدیکی به ذات الهی نام برد و گفت: خودسازی مهمی بود برای اهل تقوا، به عهدی که با ابی عبدالله داشتید پایبند باشید.

وی به بیانات دیدار رهبر انقلاب با اعضای دولت اشاره کرد و گفت: این نکات اصول حرکت دولت چهاردهم است، از یک سو تکلیف و از سویی دستور و روشن کردن افکار عمومی بود، خط رهبری مشخص است در همه برهه‌ها از دولت حمایت دارند.

وحدانی‌ فر انتخاب وزرا و روایت صحیح تعامل رهبر در انتخاب کابینه، را از نکات مورد توقع مردم عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب روایت صحیح را اینطور فرمودند بنده تعدادی را که می‌شناختم یا در مورد صلاحیت آن‌ها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم را تأیید و برخی اسامی را تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها تعمیم می‌دهند که همه کابینه را رهبری قبول داشتند یا انتخاب کردند حرف اشتباهی است، گفت: مرسوم بود در همه دولت‌ها نسبت به بعضی از مسئولیت‌ها رهبر انقلاب نکاتی را مطرح فرمایند.

خطیب جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب به منزله این است که رئیس جمهور و مجلس وظیفه دارد که در انتخاب وزرا نقش داشته باشد.

وی افزود: رهبری حمایت کردند و در کم‌ترین زمان ممکن دولت مشخص شد با توجه به شرایط جامعه، خدا را شکرگزاریم که دولت با همت رئیس جمهور محترم و با کمک مجلس شکل گرفت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌ فر تصریح کرد: این نشان از استحکام درونی نظام اسلامی دارد نشان از کارآمدی نظام حکمرانی در کشور است.

وی ریل گذاری کلان برای دولت چهاردهم را از دیگر نکات بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار خواند و افزود: فرصت‌ها و مسئولیت‌ها می گذرد، تشبیه مهم درباره شهید رئیسی به امیرکبیر مورد توجه بود، وقتی نایب امام زمان چنین حرف تاریخی بیان می‌کند خیلی‌ها باید در نماز شب‌شان گریه کنند به خاطر حرف‌هایی که نسبت به شهید رئیسی می‌زدند.

 وحدانی فر  هشدار رهبر انقلاب در خصوص مسئله پیری زود هنگام کشور را یادآور شد و گفت: اگر با همین روند فرزندآوری کشور ادامه پیدا کند در کمتر از پنج سال آینده در سراشیبی سقوط قرار خواهیم گرفت.

امام جمعه کهگیلویه فصل بودجه ریزی را یادواره شد و گفت: برخی از مدیران در جذب بودجه ملی موفق نبودند، آن‌ها که موفق نبودند جفا کردند برخی هم در شهرستان نتوانستند اعتبارات را جذب کنند، انتصاب مدیران ضعیف را در اعداد و ارقام بودجه مشخص می‌شود.

وحدانی فر افزود: اگر مدیر توانمند باشد و جرأت عرض اندام در مقابل بالادست داشته باشد خیلی از مشکلات برطرف می‌شود، انتخاب مدیران ناتوان باعث و بانی خیلی از مشکلات است.