شناسهٔ خبر: 68317737 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تیم گاریدو خوش‌اقبال از جهنم گریخت؛

تراکتور۱-۱پرسپولیس: سر شجاع، صبر ایوب!

تراکتور و پرسپولیس در یک بازی پر اتفاق و پر موقعیت، به تساوی یک بر یک رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جدال میان پرسپولیس و تراکتور از ابتدای تابستان و وقتی زمزمه‌های جدایی ستاره‌های تیم قهرمان به مقصد تبریز شنیده می‌شد، شروع شد و امروز دو تیم رو در روی هم در مستطیل سبز مسابقه جذابی را برگزار کردند.

ویدئو: 350918

تراکتور در حالی میزبان پرسپولیس در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار بود که علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر، سه ستاره سابق پرسپولیس در ترکیب تیم تبریزی قرار داشتند. علاوه‌ بر این‌ها شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری نیز با سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس علیه این تیم بازی می‌کردند.

پرسپولیس که هفته گذشته با تساوی افتتاحیه لیگ را به پایان رسانده بود حالا در این بازی فوق حساس و حیثیتی برای پیروزی مقابل تراکتور پا به میدان گذاشت اما اسیر جو ورزشگاه و بازی بسیار خوب حریف در یادگار شد و خوش‌شانس بود که در نهایت با یک امتیاز زمین را ترک کرد.

در شروع نیمه اول دو تیم استرس داشتند اما رفته‌رفته تراکتور سوار بر بازی شد و موقعیت‌های خوبی خلق کرد اما واکنش‌های آلکسیس گندوز مانع گلزنی تراکتور شد تا نیمه اول مساوی به اتمام برسد.

در نیمه دوم پرسپولیس سعی می‌کرد خود را به دروازه تراکتور نزدیک کند اما این تیم تبریزی بود که با ارسال ریکاردو و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۶۰ پیش افتاد.

درحالی که پرسپولیس شرایط خاصی را برای زدن گل تساوی تجربه می‌کرد، اخراج سروش رفیعی در دقیقه ۷۵ همه چیز را بدتر کرد. با این حال شاگردان گاریدو با یک یار کمتر همه توان خود را گذاشتند و روی یک ضربه کرنر توسط ایوب العملود به گل تساوی در دقیقه ۸۹ دست یافتند.

تراکتور در وقت‌های اضافه نیمه دوم هم موقعیت‌های خوبی داشت اما پرسپولیس ایستادگی کرد تا یک امتیاز ارزشمند را با یک یار کمتر به تهران ببرد و امتیازات حساس‌ترین بازی هفته دوم تقسیم شود.

هفته دوم لیگ برتر/ورزشگاه یادگار امام تبریز/ پنجشنبه اول شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵

تیم داوری: وحید کاظمی، علیرضا مرادی، محمد علیپور و حمید حاج ملک/ ناظر: مسعود مرادی

ترکیب تراکتور:
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نادری، ایگور پوستونسکی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم نژاد(۸۷-سیدمهدی حسینی)، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده و تومیسلاو اشترکالی(۸۷-رحمان جعفری)

2071325

ترکیب پرسپولیس:
الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی(۸۰-مرتضی پورعلی گنجی)، وحید امیری، ایوب العملود، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی(۷۰- سعید صادقی)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر(۶۳-علی علیپور)

2071326

شرح گل:

تراکتور یک-پرسپولیس صفر(دقیقه ۶۰: شجاع خلیل‌زاده): ارسال بی نظیر ریکاردو آلوز روی یک شروع مجدد باعث شد شجاع خلیل‌زاده، مدافع پیش‌تاخته تراکتور با ضربه سری تمام کننده زهرش را به پرسپولیس بریزد تا ورزشگاه یادگار منفجر شود.

ویدئو: 350911

تراکتور یک-پرسپولیس یک(دقیقه ۸۹: ایوب العملود): پرسپولیس صاحب ضربه کرنر شد و سانتر خوب سعید صادقی روی سر ایوب العملود نشست و مدافع مراکشی پیش‌تاخته پرسپولیسی‌ها دروازه را به زیبایی باز کرد.

ویدئو: 350917

لحظات حساس:

دقیقه ۶: ارسال دانیال از سمت راست از همه عبور کرد و در ادامه به ترابی رسید و در نهایت ارسال ریکاردو از طرف مقابل نیز حاصلی نداشت.

دقیقه ۱۰: ارسال بلند رفیعی از روی شروع مجدد منجر به کرنر برای پرسپولیس شد.

دقیقه ۱۳: حرکت ریسکی گندوز در دروازه موقعیت خطرناکی ایجاد کرد و منجر به اوت برای تراکتور شد. در ادامه حسین‌زاده با این پرتاب در محوطه صاحب توپ شد و شوت او نفس‌گیر به بیرون رفت.

ویدئو: 350898

دقیقه ۱۶: با حرکت ترابی توپ به هاشم‌نژاد رسید و توپ با واکنش خوب گندوز راهی کرنر شد.

ویدئو: 350900

دقیقه ۱۸: سانتر ریکاردو از روی نقطه کرنر با ضربه سر شجاع همراه شد اما در چارچوب قرار نداشت و بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: سانتر محمد نادری با ضربه سر اشتراکالی همراه شد و گندوز توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۲: واکنش فوق‌العاده گندوز مانع گل خوردن پرسپولیس شد. ضربه کرنر تراکتور را ریکاردو آلوز زد و ضربه سر عارف آقاسی به شکل فوق العاده توسط گندوز دور شد.

ویدئو: 350904

دقیقه ۴۳: شوت ترابی از پشت محوطه توسط گلر الجزایری پرسپولیس دفع شد و در ریباند کسی از تراکتور نبود که صاحب توپ شود.

2071330

دقیقه ۵۳: پرتاب اوت ایوب العملود با توپ‌گیری و چرخش فرشاد احمدزاده با شوت محکم او منجر به موقعیت خطرناکی شد اما توپ خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: حرکت پا به توپ حسین‌زاده به سمت محوطه پرسپولیس با پاس در عرض او همراه شد اما مدافعین توپ را دور کردند.

دقیقه ۵۷: موقعیت عالی برای ارونوف در محوطه تراکتور که شجاع خلیل‌زاده عالی با تکل خود توپ را به کرنر فرستاد.

ویدئو: 350910

دقیقه ۶۵: ارسال بلند روی دروازه تراکتور با اشتباه بیرانوند همراه شد و توپ از دستش در رفت اما پرسپولیس نتوانست استفاده کند.

دقیقه ۶۷: ضربه هاشم‌نژاد از پشت محوطه با برخورد به وحید امیری نفس‌گیر راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۳: حرکت پا به توپ عالی ترابی با پای گندوز برگشت داده شد و در ریباند شوت هاشم نژاد بازهم توسط این گلر دور شد و در توپ سوم شوت آلوز در چارچوب نبود.

دقیقه ۷۶: داور با مشورت VAR و بازبینی صحنه خطای خطرناک سروش رفیعی را تشخیص داد و این بازیکن را اخراج کرد.

دقیقه ۸۳: شوت سنگین تومیسلاو توسط آلکسیس گندوز برگشت داده شد تا او یک سیو دیگر را نیز ثبت کند.

دقیقه ۴+۹۰: فرصت فوق‌العاده برای تراکتور که ضربه دانیال از زاویه بسته را گندوز برگشت داد و در ادامه آفساید گرفته شد.

دقیقه ۶+۹۰: سانتر خطرناک نادری از سمت چپ برای رحمان جعفری، توسط امیری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۷+۹۰: حرکت حسین‌زاده و پاس در عرض او برای ریکاردو، با شوت نفس‌گیر او همراه شد که در چارچوب قرار نگرفت.

🟥کارت قرمز:

سروش رفیعی (۷۶)

ویدئو: 350915

حواشی:

*به دلیل ورود هواداران تراکتور به یکی از جایگاه‌های پشت دروازه که باید خالی از تماشاگر می‌بود، ناظر بازی اجازه ورود بازیکنان تا تخلیه این گروه از تماشاگران را نداد تا به این ترتیب دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس با تاخیر برگزار شود.

*بازی با ۱۵ دقیقه تاخیر با سوت وحید کاظمی آغاز شد.

*هواداران تراکتور حسابی علیرضا بیرانوند را تشویق کردند.

*بسیاری از هواداران تراکتور بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند تا هزاران نفر بیشتر از ظرفیت در ورزشگاه حاضر باشند.

*در شروع نیمه دوم هجوم چند جیمی‌جامپ به سمت بیرانوند باعث شد برای لحظاتی بازی از جریان بیفتد.

اتفاق ویژه: این بازی باتوجه به رویارویی پرسپولیسی‌های سابق با این تیم در ورزشگاه یادگار تبریز حساسیت‌های ویژه‌ای داشت و هواداران تراکتور نیز برای این بازیکنان و به خصوص علیرضا بیرانوند سنگ تمام گذاشتند و حسابی او را تشویق کردند. در این بازی حدود ۹۰ هزار تماشاگر حضور داشتند و جو وحشتناکی را برای پرسپولیس به راه انداخته بودند.

بهترین بازیکن: شجاع خلیل‌زاده روز فوق العاده‌ای را به عنوان کاپیتان تراکتور مقابل تیم اسبق خود سپری کرد و علاوه بر گرفتن یک موقعیت طلایی از ارونوف، تک گل تراکتور را هم زد. از پرسپولیس نیز ایوب العملود کیفیت خود را نشان داد و با گلزنی در دقیقه پایانی پرسپولیس را از شکست نجات داد.