شناسهٔ خبر: 68030996 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یک چهارم نهایی المپیک؛

آمریکا- برزیل: جنون محض والیبال در پاریس

فینال المپیک پکن در یک‌چهارم نهایی المپیک پاریس تکرار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حساس‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی والیبال المپیک پاریس در بخش مردان، از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران تیم ملی والیبال آمریکا باید به مصاف برزیل برود. هر دو تیم سه قهرمانی در المپیک را در کارنامه خود دارند و از المپیک قبلی دست خالی بیرون آمده‌اند و قصد ندارند این دوره هم بی‌مدال با پاریس وداع کنند.

شاگردان جان اسپرا در تیم ملی والیبال آمریکا در دور مقدماتی سه پیروزی شیرین برابر آرژانتین، آلمان و ژاپن داشتند و با اقتدار راهی این مرحله شده‌اند. آنها بر خلاف لیگ ملت‌های والیبال که اصلاً نتوانستند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند، در المپیک وضع فرق می‌کند و آنها گویی دوران تازه‌ای را شروع کرده‌اند.

اما برزیلی‌ها به لطف حضور مصر در گروه خود توانستند راهی یک‌چهارم نهایی شوند. آنها اصلاً در حد و اندازه‌های یک مدعی المپیک ظاهر نشده‌اند، اما برزیل نشان داده هر وقت دست کم گرفته شود می‌تواند از خود اعاده حیثیت کند. وضعیت آنها دقیقاً مشابه با المپیک ریودوژانیرو است. آنها در آن المپیک نیز با دو باخت شروع کردند اما در نهایت به قهرمانی المپیک رسیدند. شاگردان برناردو رزنده بسیار امیدوارند بتوانند خاطره شیرین آن سال را دوباره تکرار کنند.

این بازی که یادآور فینال المپیک پکن نیز هست، می‌تواند به جذاب‌ترین بازی یک‌چهارم نهایی تبدیل شود. در المپیک پکن آمریکایی‌ها بر خلاف پیش‌بینی‌ها برزیل را بردند و به مدال طلای المپیک رسیدند. شاید اگر این دو تیم در این مرحله به هم برخورد نمی‌کردند، حتی شاهد حضور همزمان آنها در مرحله نیمه‌نهایی نیز بودیم. ولی کار از کار گذشته و تنها یکی از این دو تیم به جمع چهار تیم پایانی راه خواهد یافت و پیش‌بینی اینکه کدام تیم پیروز می‌شود تقریباً غیرممکن خواهد بود.

ترکیب احتمالی آمریکا: میکا کریستینسون، آرون راسل، توری دیفالکو، متیو اندرسون، مکسول هولت، تیلور آوریل و اریک سوجی

ترکیب احتمالی برزیل: برونو رزنده، لوکاس ساتکمپ، فلاویو گالبرتو، ریکاردو لوکارلی، یوآندی لئال هیدالگو، دارلان سوزا و تالس هوس