شناسهٔ خبر: 67853171 - سرویس ورزشی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

استقلال در آستانه ترکاندن بمب بزرگ تابستانی

استقلال به توافقات خوبی با گائل کاکوتا دست پیدا کرده و انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان ممکن، قرارداد نهایی با این بازیکن بسته شود.

صاحب‌خبر -
استقلال در آستانه ترکاندن بمب بزرگ تابستانی
کد خبر: 668801
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۶ ۱۱:۴۵:۴۸

در روزهای گذشته اخبار زیادی پیرامون پیوستن گائل کاکوتا به استقلال شنیده می‌شد. بازیکن فرانسوی که برای تیم ملی کنگو بازی کرده، یکی از اهداف تابستانی آبی‌پوشان بود تا جواد نکونام بتواند با جذب این بازیکن، مرکز زمین تیمش را سر و سامان داده و یک مهره باکیفیت و باتجربه را به خدمت بگیرد.

به گزارش ورزش سه، آبی‌پوشان در روزهای گذشته مذاکراتی را با این بازیکن انجام داده و موافقت کاکوتا را برای حضور در ایران به دست آوردند. با این حال، برخی اتفاقات سبب شد تا روند مذاکرات طولانی‌تر شود و با این وجود، مدیران استقلال از تلاش برای جذب این مهره کلیدی دست نکشیدند.

در نهایت و شب گذشته، این بازیکن پاسخ مثبت خود برای حضور در استقلال را به مدیران باشگاه داده و اکنون تنها امضا نهایی گائل کاکوتا پای برگه قرارداد با آبی پوشان باقی مانده تا این بازیکن به صورت رسمی به جمع شاگردان نکونام اضافه شود.

کاکوتا که متولد شهر لیل فرانسه است، برای تمامی رده‌های پایه تیم ملی فرانسه از زیر 16 تا زیر 21 سال بازی کرده است. او دوران حرفه‌ای خود را از تیم فوتبال لنس آغاز کرد. کاکوتا سپس خیلی سریع توسط استعدادیاب‌های چلسی شناسایی شد و این تیم لندنی، قراردادی طولانی مدت را با کاکوتا به امضا رساند.

همین قرارداد طولانی مدت و البته حضور مهره‌های سرشناس در چلسی سبب شد تا این بازیکن به تیم‌های مختلفی مانند فولام، بولتون، لاتزیو، دیژون فرانسه و ویتس آرنهم هلند قرض داده شود. او در ادامه حضور در تیم‌های سویا، رایو وایه کانو، دپورتیوو لاکرونیا اسپانیا و یک تیم چینی را تجربه کرد.

او سپس به آمینس فرانسه پیوست و دو فصل نیز در لنس توپ زد و سپس در سال 2022 مجددا برای آمینس به میدان رفت و فصل گذشته نیز در 22 دیدار از لیگ دو فرانسه به میدان رفت که حاصل آن، 6 گل و 2 پاس گل بود.

مهم‌ترین تجربه زندگی ورزشی گائل کاکوتا، حضور در چلسی و هم‌تیمی شدن با بزرگان و چهره‌های خاطره‌انگیز این تیم مانند جان تری، دیدیر دروگبا، نیکولاس آنلکا، فلورنت مالودا، مایکل اسین، پیتر چک، اشلی کول، رامیرس، دنیل استوریج، اشلی کول، یان اوبی میکل هم‌تیمی بود و از همه مهم‌تر اینکه، او در تیمی توپ می‌زد که هدایت آن بر عهده کارلو آنچلوتی، سرمربی افسانه‌ای و پرافتخار کنونی رئال مادرید بود.

گائل کاکوتا عضو تیم ملی زیر 19 ساله‌های فرانسه بود که در سال 2010 توانست قهرمان اروپا شود. او همچنین قهرمانی لیگ جزیره و FA کاپ را با چلسی و در سال 2010 در کارنامه دارد.

طبق آخرین پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه از مدیران استقلال، امضا قرارداد با گائل کاکوتا در مراحل آخر خود قرار دارد و پس از توافق نهایی، این بازیکن راهی ترکیه خواهد شد تا به سایر بازیکنان این تیم بپیوندد. پس از جذب رامین رضائیان، سامان فلاح و بازگشت میلاد زکی‌پور، پیوستن کاکوتا به استقلال می‌تواند نمره مثبت بزرگی برای مدیریت استقلال باشد هر چند که گفته می‌شود آبی‌ها همچنان در تلاش برای جذب نفرات دیگر برای تقویت خط حمله هستند.