شناسهٔ خبر: 67848779 - سرویس ورزشی
منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر مطرح شد:

اجحاف در حق قهرمان لیگ فوتسال بانوان/ نفت بازهم مدعی است

فریبا جلیل خانی

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان معتقد است در قانون جذب بازیکن ملی‌پوش توسط تیم‌های لیگ برتری در حق قهرمان فصل گذشته مسابقات اجحاف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه کشی هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان با حضور مهدی تاج، در سالن اجتماعات مرکز ملی فوتبال برگزار شد و این رقابت‌ها از ۱۶ شهریور و با حضور ۱۰ تیم از ۶ استان به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

تیم‌های حاضر در این مسابقات به شرح زیر است:

شاهین نوین نطنز، مهرعظام، سایپا، رایزکو صفادشت، شرکت ملی حفاری ایران، پالایش نفت آبادان، نفت امیدیه، مس رفسنجان، نوا آمل و فولاد هرمزگان در این مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند.

پریسا امامی، سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تیمش برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان اظهار داشت: مسابقات اگر به صورت منظم برگزار شود خوب است چون تیم ملی مسابقات مهمی را پیش‌رو دارد و ما هم موظف هستیم کمک کنیم. نظم در اجرای برنامه لیگ اتفاق خوبی است که امیدوارم این فصل هم شاهد آن باشیم.

وی با گلایه از قانون جذب ملی پوشان در فصل جدید لیگ گفت: قبلا هم در مورد سهمیه تیم‌ها برای استفاده از بازیکن‌های ملی پوش اعتراض کردیم و گویا در مراسم قرعه کشی لیگ هم در مورد آن صحبت شده است ولی از آنجایی که سایپا با بازیکن‌ها قرارداد بسته عملا دیگر نمی‌شود کار خاصی انجام داد.

امامی اضافه کرد: این اتفاق باعث شد در حق همه تیم‌ها و حتی پالایش نفت آبادان که خود بازیکن ملی پوش را ساخته است اجحاف شود. در تیم ما ۵ بازیکن ملی پوش حضور دارد حالا ما مجبوریم از این تعداد کم کنیم. در جلسه هم فقط به این موضوع مهم اشاره شده است در حالی که انتظار می‌رفت این مسئله حل شود تا شرایط برای همه برابر باشد. طبق قانون جدید که جذب بازیکن ملی پوش برای یک تیم چهار بازیکن به اضافه یک گلر است فقط ۲ تیم هستند که می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

اجحاف در حق قهرمان لیگ فوتسال بانوان/ نفت بازهم مدعی است

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان در ادامه تاکید کرد: فصل نقل و انتقالات هنوز تمام نشده اما من از وضعیت فعلی تیم رضایت دارم. باشگاه حمایت خوبی دارد و ما هم سعی کردیم شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم البته در ترکیب دوم و سوم تیم یکسری تغییرات را داشتیم. فصل گذشته قهرمان لیگ شدیم و این فصل هم سعی داریم جزو مدعیان باشیم و برای بهترین نتایج بجنگیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «کدام تیم را رقیب جدی خود برای تصاحب جام قهرمانی می‌دانید؟»، گفت: ترکیب تیم‌ها در حال کامل شدن است اما فکر می‌کنم با توجه به بازیکن‌هایی که سایپا، حفاری و رایزکو به خدمت گرفتن کیفیت این تیم‌ها بهتر از فصل گذشته باشد. امیدوارم که مسابقات مانند فصل پیش باشد و نتیجه هیج دیداری از قبل مشخص نشود. سال گذشته لیگ پویا و جذابی داشتیم.

بهترین مربی فوتسال بانوان در سال ۱۴۰۲ در واکنش به صحبت‌های تاج مبنی بر ۱۶ تیمی شدن لیگ بانوان عنوان کرد: از نظر بازیکن ایران یکی از پتانسیل‌های جدی در آسیاست ولی بدون جذب اسپانسر به نظرم چنین چیزی شدنی نیست. نهایتا تعداد تیم‌های حاضر در لیگ را بتوانیم در آینده نزدیک به عدد ۱۲ برسانیم.

امامی در پایان درخصوص عملکرد تیم ملی در تورنمنت چین هم گفت: سطح ما خیلی بالاتر از مسابقات کافا است و متاسفاته تیم ملی ایران در چند سال گذشته فقط به همین رقابت‌ها اعزام شد این در حالی است که اگر از ایران حتی یک تیم باشگاهی هم به کافا اعزام می‌شد می‌توانست قهرمان شود. تورنمنت چین نیز هر چقدر نقاط ضعف ما را آشکار کرد ولی به نظرم در زمان خوبی این اتفاق رقم خورد چون هنوز فرصت داریم تا بتوانیم روی ضعف‌هایمان کار کنیم و شرایط را بهتر کنیم.