به گزارش "ورزش سه"، بر اساس رتبه بندی "Brand Finance"، یک شرکت مستقل پیشرو در ارزشگذاری برندها، برند باشگاه فوتبال رئال مادرید با ارزشترین و قویترین در جهان است.
ارزش برند رئال مادرید 1.7 میلیارد یورو است که 16 درصد بیشتر از ارزش قبلی است و به این ترتیب جایگاه اول را از منچستر سیتی (1.6 میلیارد) گرفت. بارسا با ارزش 1500 میلیون یورویی در رتبه سوم قرار دارد و 12 درصد نسبت به قبل رشد داشت.
به گفته "برند فاینانس"، "رئال مادرید به لطف قراردادهای اسپانسری سودآور، مانند قرارداد آدیداس، و بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو، که به طور قابل توجهی درآمد تجاریاش را بهبود بخشیده، قویترین برند فوتبالی در جهان است.
در این رده بندی، هشت باشگاه اسپانیایی (رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اتلتیک بیلبائو، سویا، رئال بتیس، والنسیا و ویارئال در بین 30 برند اول قرار دارند. در این رده بندی 17 باشگاه لیگ برتری نیز دیده میشوند.
باشگاهی که بیشترین رشد ارزش برند را داشته، بایر لورکوزن است که با رشد 72 درصدی به 333.6 میلیون یورو رسیده است.
10 باشگاه فوتبال با بیشترین ارزش برند
1. رئال مادرید، 1.7 میلیارد یورو
2. منچسترسیتی 1.6 میلیارد یورو
3. بارسلونا 1500 میلیون یورو
4. منچستریونایتد 1.4 میلیارد یورو
5. لیورپول 1.4 میلیارد یورو
6. بایرن مونیخ 1.2 میلیارد یورو
7. پی اس جی، 1.2 میلیارد یورو
8. آرسنال 1000 میلیون یورو
9. تاتنهام 900 میلیون یورو
10. چلسی 800 میلیون یورو