شناسهٔ خبر: 67238688 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه‌ها/ گزارش «دنیای اقتصاد» درباره چالش‌های پیش روی دولت آینده/ پرسش «اعتماد» از کارشناسان ارتباطات درباره راه‌های شكل‌گیری شور و نشاط انتخاباتی

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنارسانه، «۸ چالش دولت چهاردهم» تیتر روزنامه دنیای اقتصاد است که در مصاحبه با مسعود نیلی، اقتصاد دان به این مسئله پرداخت که رئیس دولت چهاردهم با چه ابرچالش‌هایی روبه‌رو است و از چه ابزاری می‌تواند برای مدیریت این ابرچالش‌ها بهره ببرد؟ این روزنامه توضیح داد: «این چالش‌ها شامل مواردی نظیر «ناترازی انرژی»، «بحران منابع طبیعی»، «کسری بودجه»، «بحران نظام بانکی»، «وضعیت بخش واقعی اقتصاد به‌ویژه در بنگاه‌ها»، «وضعیت نظام‌های حمایتی»، «تحریم‌ها» و «نظام بودجه‌ای غیرمنضبط» می‌شوند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد ۵مانع در روابط داخلی، روابط خارجی، کیفیت نظام حکمرانی، ذی‌نفعان شکست چاره‌جویی‌ها و نبود سرمایه اجتماعی، رفع چالش‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است. به گفته این اقتصاددان، نقطه کانونی این است که دولت آینده مورد اعتماد جامعه باشد؛ زیرا بدون رشد آگاهی جامعه و اعتماد، ر‌فع این چالش‌ها شدنی نیست.»

«موج‌هاي انتخاباتي از دل تضادها مي‌رويند» تیتر روزنامه اعتماد است که در مصاحبه با چهره ها و اساتید ارتباطات به این مسئله پرداخت که چگونه می توان شور و نشاط انتخاباتی راه انداخت. ماشاءالله شمس‌الواعظين به این روزنامه توضیح داد: «براي ايجاد موج ،انتخابات بايد دو قطبي يا چند قطبي شود. برخلاف برخي تصورها، قطبي شدن جامعه نه تنها ايرادي ندارد و مشكل ايجاد نمي‌كند بلكه اساسا يك ضرورت غير قابل انكار براي ايجاد شور و نشاط انتخاباتي است.مانند انتخابات امريكا، اروپا و هر نقطه ديگري روي كره زمين. البته اين رويكرد ضد قطبي شدن، ممكن است مورد علاقه، رضايت و پسند بسياري از افراد، جريانات و نهادها باشد، اما كمكي به ايجادشور و نشاط انتخاباتي نمي‌كند.»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….