شناسهٔ خبر: 64999543 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا -۲۰۲۳ قطر

صاحب‌خبر -
 
رضاییان: خدا ‌را‌ شکر بردیم و دشمن شاد نشدیم
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما برای تک‌تک مردم ایران بازی کردیم و خدا را شکر دشمن شاد نشدیم.
رامین رضاییان پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ژاپن اظهار داشت: دوست دارم چند نکته بگویم. در روزهای بد دوست داشتیم یک‌سری‌ها کنارمان باشند، ولی آنهائی که قلم به دست هستند دوست دارم شرف و صداقت داخل قلم‌شان باشد و این بچه‌ها را درک کنند. جرأت کنند بنویسند چرا دلار باید هر وقت ما به مسابقات می‌رویم آن قدر بالا می‌رود. این باعث می‌شود دغدغه مردم بالا برود و فشار به بچه‌ها بیاید.
وی ادامه داد: قلم دارید و جرأت داشته باشید و اینها را بنویسید. ما برای تک‌تک این مردم بازی کردیم. دم‌شان گرم بردیم و دشمن شاد نشدیم. بچه‌ها غیرت گذاشتند و دم‌شان گرم.
انصاری‌فرد: به قلعه‌نویی گفتم پنالتی را جهانبخش بزند
مهاجم تیم ملی فوتبال گفت: وقتی قلعه‌نویی از من پرسید که چه بازیکنی پنالتی را بزند، به او گفتم شک نکند و جهانبخش ضربه پنالتی را بزند.
کریم انصاری‌فرد گفت: نمی‌دانم چطور احساساتم را بیان کنم. فقط خدا را شکر می‌کنم و دست تک‌تک مردم را می‌فشارم. مردم در هر شرایطی کنار تیم ملی بودند و از ما حمایت کردند و ما هم برای آنها تلاش می‌کنیم. وی ادامه داد: در زمان پنالتی، قلعه‌نویی به من نگاه کرد و گفت پنالتی را چه بازیکنی بزند، گفتم علیرضا جهانبخش بزند، مادر او در ورزشگاه حضور دارد و دعای خیرش همراه ما است. قلعه‌نویی به من گفت مطمئنی؟ من هم به او گفتم شک نکنید.
عزت‌اللهی: فعل خواستن را در بازی با ژاپن صرف کردیم
هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت که همه در دیدار با ژاپن فعل خواستن را صرف کردند تا تیم ملی راهی نیمه‌نهائی شود.
سعید عزت‌اللهی پس از برتری 2 بر یک تیم ملی مقابل ژاپن و راهیابی به مرحله نیمه‌نهائی جام ملت‌های آسیا، گفت: به کادرفنی و بازیکنان تبریک می‌گویم. همه فعل خواستن را صرف کردند و نشان دادند ایرانی اگر بخواهد هیچ نیرویی جلویش را نخواهد گرفت. دست تک‌تک خانواده‌ها را می‌بوسم، می‌دانیم چقدر دعا کردند و همین‌طور از مردمی که به ورزشگاه آمدند، تشکر می‌کنیم. خدا را شکر که شرمنده آنها نشدیم. وی افزود: بازی قبلی 120 دقیقه مقابل سوریه بازی کردیم و استرس پنالتی را داشتیم و تنها یک روز ریکاوری کردیم. دست تک‌تک بازیکنان را می‌بوسم، کادرفنی نیز شبانه‌روزی برای ریکاوری همت کرد اما آن چیزی که الان برای من مهم است ریکاوری ذهنی برای بازی نیمه‌نهائی است.
آزمون: برای رسیدن به فینال هم‌قسم شد‌ه‌ایم
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت که هدف‌شان رسیدن به دیدار نهائی جام ملت‌های آسیا است.
سردار آزمون بعد از پیروزی ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا 2023، گفت: افتخار می‌کنم کنار این بازیکنان بازی می‌کنم. در دور حذفی سخت است که از تیم رقیب عقب باشید و بازی را ببرید. وی افزود: همه تلاش‌مان را می‌کنیم با پیروزی در بازی بعدی در فینال حاضر شویم. همه بچه‌ها برای رسیدن به فینال هم قسم شدند.
 ابراهیمی: با غیرت ژاپن را بردیم
امید ابراهیمی پس از پیروزی برابر ژاپن این پیروزی را به مردم ایران تبریک گفت و تاکید کرد با تلاشی که بازیکنان از خود به نمایش گذاشتند موفق به کسب پیروزی شدند.
ابراهیمی بازیکن تیم ملی کشورمان که در این دیدار با تلاش خود نقش مهمی در پیروزی تیم ملی داشت در پایان این مسابقه گفت: قبل از هر چیز خدا را شکر می‌کنم. بچه‌های تیم ملی در این دیدار از جان مایه گذاشتند. بین دو نیمه و در رختکن به هم گفتیم که هنوز هیچ چیز از دست ندادیم. گل اول به ما شوک وارد کرد اما باعث شد عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: در نیمه دوم ما عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتیم و تیم ژاپن نتوانست خطری روی دروازه ما ایجاد کند. ما با غیرت ایرانی توانستیم ژاپن را ببریم. همه بچه‌ها از جان مایه گذاشتند و این پیروزی مبارک مردم ایران باشد. بعد از گل دوم همه خوشحال بودیم و با وجودی که هنوز بازی تمام نشده بود بغضی از سر شادمانی داشتیم. ما تلاش می‌کنیم این پیروزی ادامه‌دار باشد و بتوانیم راهی فینال شویم.
خلیل‌زاده: می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم
مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، شکست ژاپن همین امشب برای آنها تمام می‌شود و از فردا(امروز) به بازی بعد فکر می‌کنند چون می‌خواهند قهرمان آسیا شوند.
شجاع خلیل‌زاده پس از پیروزی 2 بر یک تیم ملی مقابل ژاپن، اظهار داشت: خدا را شکر که توانستیم دل مردم را بعد از مدت‌ها شاد کنیم. در بین دو نیمه و وقتی که در رختکن بودیم، من مطمئن بودم که بازی را می‌بریم، چون یک تیم متحد هستیم که می‌خواهیم قهرمان شویم و ان‌شاءالله بعد از مدت‌ها با قهرمانی مردم ایران را شاد کنیم. وی درباره اینکه خط دفاعی تیم ملی اجازه قدرت‌نمایی به مهاجمان ژاپن نداد، گفت: به نظر من تنها خط دفاعی خوب نبود، کل تیم خوب بودند. همه با هم و یکدل بودیم و امیدوارم این شرایط ادامه داشته باشد و در بازی‌ بعدی هم نتیجه بگیریم. مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «در بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد؟»، تصریح کرد: قلعه‌نویی در بین دو نیمه انرژی مثبت داد تا برویم و بازی را ببریم. خدا را شکر بعد از مدت‌ها امیرخان کسی را نزد! این برد همین امشب برای ما تمام می‌شود و از فردا(امروز) یک روز جدید داریم و باید به فکر بازی بعد باشیم. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و بازی با ژاپن سخت‌ترین بازی ما بود. ان‌شاءالله به فینال برسیم و با دعای مردم قهرمان شویم.