شناسهٔ خبر: 64171254 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رئیس سوپرلیگ: فوتبال را از دست یوفا نجات دادیم!

برنت رایشارت، رئیس شرکت A22 و مدیر اجرایی سوپرلیگ، بعد از رأی دادگاه به قانونی بودن سوپرلیگ می‌گوید باشگاه‌ها از چنگ یوفا رها شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ایده سوپرلیگ که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا به وجود آمد موافقان و مخالفان زیادی دارد. برخی بر این باورند که سوپرلیگ فوتبال را محدود به چند باشگاه بزرگ می‌کند و رقابت را از بین می‌برد، در حالی که موافقان این پروژه معتقد هستند که درآمدهای حاصل از این لیگ باعث پیشرفت باشگاه‌های کوچک‌تر نیز خواهد شد و به جذابیت و کسب درآمد از فوتبال کمک بزرگی خواهد کرد.

انجام این پروژه با دخالت یوفا و نهادهای دیگر مثل لالیگا متوقف شد و با شکایت رئال مادرید و بارسلونا، حالا دادگاه تصمیم خود را در مورد امکان تشکیل این لیگ گرفت. پس از مدت زیادی انتظار، رأی این دادگاه امروز اعلام شد و دیوان عدالت اداری رسما تایید کرد که شکل گرفتن سوپرلیگ قانونی است و یوفا نمی‌تواند مانع برگزاری آن شود. حکمی که می‌تواند آینده فوتبال را تغییر بدهد.

در اولین واکنش، برنت رایشارت، رئیس شرکت A22 و مدیر اجرایی سوپرلیگ، بعد از کسب موفقیت در این دادگاه به خبرنگاران گفت: "فوتبال آزاد شده است. ما حق رقابت را به دست آورده‌ایم. انحصار یوفا تمام شده است. فوتبال حالا برای سود بردن همه است. باشگاه‌ها دیگر نباید از تحریم‌ها بترسند و اکنون می‌توانند آینده خود را بدون مانع تعیین کنند. حالا می‌توانیم پخش رایگان برای بازی‌ها تعیین کنیم و درآمد باشگاه‌ها تضمین‌شده خواهند بود."

1969523