شناسهٔ خبر: 63640986 - سرویس ورزشی
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مشکلاتی که قلعه‌نویی باید به آنها فکر کند!

اگرچه تساوی در خانه حریف، نتیجه بدی برای تیم ملی تلقی نمی‌شود اما نمایش شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم بازی با ازبکستان، باعث ایجاد یکسری نگرانی‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

در شرایطی که تیم ملی با 2 گل، برنده نیمه اول بازی با ازبکستان شده بود اما امیر قلعه‌نویی ، نیمه دوم را به کاتانچ باخت تا تعداد بردهای متوالی او، دو رقمی نشود.اولین سوالی که از امیر قلعه‌نویی بعد از تساوی مقابل ازبکستان مطرح می‌شود، برنامه او برای خط میانی تیمش است. در شرایطی که احمد نوراللهی از تیم ملی کنار گذاشته شده، امروز و بعد از مصدومیت سامان قدوس، علی کریمی جای او را گرفت که به بازیکن حریف پاس گل داد! موضوعی که مورد توجه کانال‌های هواداری پرسپولیس قرار گرفت و آنها می‌گویند تیم ملی از جای خالی نوراللهی ضربه خورده است.

عملکرد روزبه چشمی هم در بازی امروز قابل دفاع نبود و روی گل دوم هم او را می‌توان یکی از مقصران دانست و حالا باید دید کادر فنی تیم ملی، چه برنامه‌ای برای این پست دارد.مورد بعدی، نمایش خط دفاعی تیم ملی بود. زوج شجاع و کنعانی‌زادگان گزینه‌های اصلی امیر برای بازی در قلب خط دفاع هستند و حضور رضاییان در سمت راست خط دفاعی تیم ملی را باید قطعی دانست اما در سمت چپ، به نظر می‌رسد، قلعه‌نویی هنوز به گزینه ایده‌آلش نرسیده است.این خط دفاعی، امروز و تقریبا کل 45 دقیقه نیمه دوم تحت فشار ازبکستان بود و دو بار تسلیم شد و وقتی قرار به بازی با تیمهای قویتر باشد، قطعا میزان آسیب‌پذیری خط دفاعی بیشتر خواهد شد. تعویض‌های قلعه‌نویی هم دیگر سوژه انتقادها از سرمربی تیم ملی شده است. بیرون کشیدن سردار آزمون و سایر تعویض‌های او در شرایطی که تعویض‌های کاتانچ، ورق را به سود ازبکستان برگرداند، موردی است که باید دید سرمربی تیم ملی چه توضیحی برایش خواهد داشت.باز هم تاکید می شود تساوی در خاک ازبکستان، اصلا نتیجه بدی نیست اما نمایش تیم ملی در نیمه دوم آن هم در آخرین بازی رسمی قبل از جام ملتهای آسیا، طرفداران تیم ملی را نگران سرنوشت این تیم در مهمترین تورنمنت قاره کرده است. مطمئنا ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا، از ازبکستان حریفان قویتری هستند.

مشکلاتی که قلعه‌نویی باید به آنها فکر کند!