شناسهٔ خبر: 63243194 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
 
ایران می‌تواند پدیده جام جهانی فوتبال نوجوانان شود؟
ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی نوجوانان با برزیل، ‌انگلیس و کالدونیای جنوبی رقابت خواهند کرد؛ رقابتی که از حالا می‌توان گفت جذاب و تماشایی خواهد بود. جام جهانی فوتبال نوجوانان از ۱۹ آبان تا ۱۱ آذر در چهار شهر اندونزی برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در رقابت‌ها حاضر خواهند شد. تیم‌ها در ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم‌بندی شده‌اند و ایران در گروه سوم با برزیل، انگلیس و کالدونیای جدید هم‌گروه شده است. مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان ایران سه شنبه با حضور افرادی مانند یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی، مجتبی محرمی، مهدی محمدنبی و میرشاد ماجدی برگزار شد. هدایت تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران بر عهده حسین عبدی است. تیم ملی نوجوانان ایران خرداد امسال توانست سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورد. ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در جام جهانی نوجوانان حضور داشت و تا مرحله یک چهارم نهائی پیش رفت که بهترین عملکرد یک تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است. از بازیکنان آن نسل می‌توان به الله‌یار صیادمنش، امیرحسین حسین‌زاده و یونس دلفی اشاره کرد.
محکومیت ۵۰۰ هزار دلاری استقلال
باشگاه سانتاکلارای پرتغالی مبلغ نیم میلیون یورو از استقلال دریافت خواهد کرد. بعد از شکایت باشگاه پرتغالی به دادگاه داوری ورزش، مقرر شد که باشگاه ایرانی چنین مبلغی را به باشگاه سانتاکلارای پرتغال پرداخت کند. محمد محبی از سانتاکلارا به صورت قرضی راهی استقلال شد و در ادامه به روستوف روسیه پیوست. باشگاه استقلال به دنبال به خدمت گرفتن دوباره محمد محبی از باشگاه سانتاکلارا پرتغال بود اما این باشگاه پرتغالی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد. براساس آنچه باشگاه استقلال اعلام کرد در قرارداد قرضی محمد محبی بند خرید دائمی با مبلغ ۶۰۰ هزار یورو قید شده بود که استقلال می‌توانست تا تاریخ ۳۱ می‌سال ۲۰۲۳ (۱۰ خرداد) به صورت کتبی به باشگاه سانتاکلارا بابت فعال کردن این بند، قرارداد بازیکن را دائمی کند. حجت کریمی سرپرست وقت باشگاه استقلال با ارسال نامه‌های متعدد به باشگاه سانتاکلارا خواهان جذب این بازیکن بود اما این باشگاه پرتغالی اعلام کرد که به دلیل ارسال فیش پرداختی جعلی (که در دوران مدیران قبلی رخ داده) و نیز عدم پرداخت مبلغ کامل انتقال قرضی (باز هم در دوره مدیران قبلی) دیگر حاضر به مذاکره با باشگاه استقلال نیستند و با باشگاه‌های دیگری بابت انتقال محمد محبی مذاکراتی داشته‌اند.
موافقت‌هافبک استقلال با کاهش قرارداد 
تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ برتر امروز به مصاف شمس‌آذر قزوین خواهد رفت این در حالی است که هنوز مهدی‌ هاشمی‌نسب مربی این تیم به دلیل سقف بودجه استقلال قرارداد خود را ثبت نکرده است. هفته گذشته چند بازیکن استقلال برای کارت بازی بلانکو مهاجم خارجی این تیم قرارداد خود را کم کردند و حالا برای نشستن مربی این تیم روی نیمکت هم آرش رضاوند، ‌هافبک این تیم رضایت خود را برای کاهش قرارداد خود اعلام کرد. برای حل مشکل مربی استقلال باید به جز رضاوند چند بازیکن دیگر هم قرارداد خود را کاهش دهند.
حذف تیم ملی زنان از مرحله مقدماتی المپیک
تیم ملی فوتبال زنان ایران در سومین دیدار خود از مرحله مقدماتی المپیک پاریس به مصاف تیم ملی فیلیپین رفت که این مسابقه با یک گل به سود فیلیپین به پایان رسید. در نخستین موقعیت بازی، فیلیپین به گل رسید. روی یک ارسال از سمت راست، ضربه بازیکن این تیم را خواجوی با واکنشی دیدنی دفع کرد ولی در برگشت توپ به آنیس، کاپیتان فیلیپین رسید و او دروازه را باز کرد. با این باخت ایران شانس حضور در دور سوم مرحله مقدماتی المپیک پاریس را از دست بدهد.