شناسهٔ خبر: 62413937 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

همان همیشگی؛ ششمین تقابل یزدانی و تیلور در فینال

صاحب‌خبر -

همانطور که پیش بینی می شد حسن یزدانی و دیوید تیلور به فینال رقابت های وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافتند.

به گزارش هفت صبح، یزدانی در دور اول استراحت داشت و در دور دوم در حالی که با نتیجه 8 بر دو از جایدن لاورنس استرالیایی پیش بود، این حریف را ضربه فنی کرد. در دور سوم بامباسورنگین بات اردنه از مغولستان با نتیجه 11 بر صفر مغلوب یزدانی شد. یزدانی در یک چهارم نهایی مایلس امینه از سن مارینو را با نتیجه 7 بر دو مغلوب کرد و سرانجام در نیمه نهایی جبرئیل شاپیف از ازبکستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب یزدانی شد.

در سوی دیگر جدول هم دیوید تیلور پس از استراحت در دور اول، در حالی که با نتیجه 2 بر صفر از سوفیانه بلمر مراکشی پیش بود توانست او را ضربه فنی کند. تیلور در دور سوم بنجامین گریل اتریشی را 10 بر صفر مغلوب کرد و در دور چهارم ماگومد شاریپوف بحرینی 12 بر دو مقابل تیلور شکست خورد. در نیمه نهایی، تیلور به مصاف احمد دولت بیکف از قزاقستان رفت و در حالی که 7 بر صفر از این کشتی گیر پیش بود، او را ضربه فنی کرد و به فینال رسید.

یزدانی و تیلور پیش از این 5 بار به مصاف هم رفته اند. در جام جهانی کرمانشاه، تیلور توانست یزدانی را ضربه فنی کند. تیلور در جام جهانی هم 11 بر 6 یزدانی را برد. در المپیک توکیو، یزدانی تا ثانیه های پایانی از حریف آمریکایی اش 3 بر دو پیش بود اما در آخرین ثانیه دو امتیاز از دست داد و در نهایت 4 بر 3 مغلوب شد. سرانجام در جام جهانی نروژ، یزدانی اولین پیروزی اش را مقابل تیلور با نتیجه 6 بر دو به دست آورد. سال گذشته هم در اسلو نروژ، تیلور توانست 7 بر یک یزدانی را شکست بدهد. در 5 تقابل قبلی، 4 بار تیلور و یک بار یزدانی به پیروزی رسیده اند. فردا شب ششمین رویارویی این دو در فینال های جهان و المپیک برگزار خواهد شد.