شناسهٔ خبر: 61399117 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل در پذیرش دانشجو، درخواست مالزی از ایران

وزیر علوم مالزی در دیدار با اعضای هیات دوستی مجلس کشورمان خواستار تسهیل در روند پذیرش دانشجویان مالزیایی مقطع دکترا در دانشگاه‌های تخصصی ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور، وزیر علوم مالزی در دیدار با اعضای هیات دوستی مجلس شورای اسلامی ایران، تسهیل در روند پذیرش دانشجویان مقطع دکترای مالزیایی را در دانشگاه‌های تخصصی کشورمان خواستار شد.

<div id="video-display-embed-code_9912124"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3921222/9912124?width=600&height=350"></script></div>

رئیس هیات دوستی مجلس شورای اسلامی ایران نیز در پاسخ به این درخواست ضمن اشاره به رتبه بالای علمی دانشگاه‌های تخصصی کشورمان و روند دشوار پذیرش، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم پذیرش دانشجویان مقطع دکترای مالزی در دانشگاه‌های ایران تسهیل شود.

وزیر علوم مالزی همچنین با اشاره به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری بویژه روباتیک، سلول‌های بنیادی، دانش ریاضی و معماری اسلامی خاطرنشان کرد: برای مالزی فرصت مغتنمی است تا در سایه گسترش و تحکیم روابط دوجانبه علمی، بتواند از توانمندی‌های علمی دانشمندان ایرانی بویژه در بخش آموزش، بهره‌مند شود.

خالد نور الدین افزود: علاوه بر تفاهمنامه‌های موجود میان چند دانشگاه ایران و مالزی درصدد تنظیم و امضای توافق نامه‌ای تازه در سطح وزاری علوم دو کشور برای تسریع در روابط علمی دو جانبه هستیم.

رئیس هیات دوستی مجلس کشورمان نیز از ارائه ایده‌ها و طرح‌های مشترک دانشگاهی برای تولید محصولات دانش بنیان استقبال و تصریح کرد: با توجه به موقعیت مالزی در بازار تجاری بزرگ اتحادیه جنوب شرق آسیا از یک سو و حضور ایران در بازار خاورمیانه از طرف دیگر، زمینه فروش گسترده محصولات مشترک دانش بنیان به نفع دو کشور خواهد بود.

خالد نور الدین نیز از اقدام دولت مالزی برای تسهیل در روند صدور روادید ویژه دانشجویان ایرانی خبر داد.

این مقام مالزیایی همچنین برای تسهیل در گشایش حساب‌های بانکی و صدور بیمه نامه ویژه خانواده دانشجویان ایرانی، قول مساعد داد.