شناسهٔ خبر: 6045715 - سرویس ورزشی
منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دلخوشی مشکوک پیکانی ها برای بقا در لیگ برتر

تیم سقوط کننده تغییر می کند!؟

باشگاه پیکان کماکان امیدوار است کمیته استیناف رای به سقوط راه آهن و بقای این تیم در لیگ برتر دهد.

صاحب‌خبر -

تیم سقوط کننده تغییر می کند!؟گروه ورزش: روز دوشنبه یک روز بسیار سرنوشت ساز برای باشگاه پیکان و راه آهن است.

به گزارش بولتن نیوز؛ تیم فوتبال پیکان که هزینه بسیار بالایی در آغاز لیگ چهاردهم کرد و امید فراوانی برای کسب سهیه لیگ قهرمانان آسیا داشت در انتهای فصل سقوط کرد تا برای بار چندم در فوتبال ایران ثابت شود به صرف خرید ستاره نمی شود موفق بود. استیل آذین و پیکان نمونه های بارز این نوع از تفکر غلط هستند.

اما خودروسازان هنوز یک امید بزرگ برای بقا در لیگ برتر دارند. آنها به حضور موتومبا در تیم فوتبال راه آهن اعتراض کردند چراکه این بازیکن آفریقایی در طول یک سال با 3 باشگاه مختلف قرارداد رسمی امضا کرد و این خلاف قوانین فیفاست.

تیم سقوط کننده تغییر می کند!؟البته باشگاه راه آهن ادعا می کند اگر خطایی صورت پذیرفته از سوی خود این بازیکن بوده است و از سوی دیگر چرا سازمان لیگ ایران برای او مجوز بازی صادر کرده است؟ کمیته انضباطی پس از بررسی این پرونده رای به مقصر بودن این بازیکن صادر کرد و خطایی را متوجه راه آهن ندانست از این رو پیکان می بایست به لیگ دسته یک برود.

اما پیکانی ها پرونده را به کمیته استیناف بردند و امید فراوانی دارند تا این کمیته که جایگاه بالاتری نسبت به کمیته انضباطی دارد رای به سقوط راه آهن بدهد. یکی از اعضای کمیته استناف مهدی دادرس مدیرعامل سابق باشگاه پیکان است. اما دادرس در مصاحبه کوتاه با خبرنگار ورزشی بولتن نیوز گفت: من از قاضی صالحی رئیس محترم کمیته استیناف خواستم تا در این پرونده دخالتی نداشته باشم چرا که سابقه حضورم در ایران خودرو شاید حساست افرین شود و بعدها برایم حرف و حدیث درست شود.

دادرس در مورد اینکه رای کمیته استیناف چه خواهد بود خاطرنشان کرد: من از حکم نهایی بی خبرم اما مطمئن باشید که ما با شجاعت رای می دهیم و فشارهای مختلف روی ما کوچکترین تاثیری نخواهد داشت.

تیم سقوط کننده تغییر می کند!؟از سوی دیگر مدیرعامل پیکان امید فراوانی برای برگشتن رای دارد. چرا که بعضی از مدیران این تیم با بعضی از بازیکنان پیکان تماس گرفتند و به آنها گفتند جایی نروید چرا که به احتمال زیاد رای به نفع ما صادر می شود و در لیگ پانزدهم حضور خواهیم داشت!

البته بازیکنان سرشناس پیکان از جمله مهدی رحمتی توجه چندانی به این صحبت ها نکردند، رحمتی تقریبا کارش با استقلال تمام شده است و بازیگنان دیگر هم در حال نهایی کردن قرارداد خود با باشگاه های متقاضی هستند.

روز یکشنبه کمیته استیناف یک جلسه بی ثمر را برگزار کرد و قرار شد جلسه نهایی روز دوشنبه برگزار شود. اینطور که شواهد نشان می دهد گویا اختلاف بین اعضای کمیته استیناف بسیار زیاد است و عده ای از این افراد حکم به سقوط راه آهن و ماندن پیکان داده اند. حالا باید دید در روز دوشنبه رای جنجالی اعلام می شود و پیکان در لیگ برتر می ماند یا باشگاه راه آهن برای بار دوم رای را به نفع خودش می بیند.

برخلاف راه آهن که هیچ وضعیت مشخصی برای مالکیت ندارد و قرار است از سوی دادستانی کل کشور با بالاترین قیمت به متقاضیان فروخته شود، پیکان بودجه کافی برای تیم بستن در لیگ پیش رو را دارد اما تنها محتاج رای کمیته استیناف است تا عوض لیگ یک در لیگ برتر بازی کند.