شناسهٔ خبر: 59736070 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: توانمندی جامع نیروهای مسلح از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توانمندی جامع نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف صف و ستاد امروز بعنوان یکی از ارکان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در آئین گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه مدیریت ستاد، طرح و برنامه‌ریزی، قدرت بالای عملیات میدانی، دارا بودن تجهیزات مدرن دفاعی، ایجاد سامانه هماهنگ منظومه کاری و پیشرفت دانش بنیان در عرصه آماد، پشتیبانی و لجستیک به فرماندهی رهبر معظم انقلاب و تلاش فرزندان برومند نظام به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند.

وی بیان کرد: به طور قطع توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح به پیشرفت و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جغرافیای بین‌الملل می‌افزاید و در نظم نوین جهانی تاثیر شگرفی دارد.

صفایی بوشهری ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های صف و ستاد، تولید دانش بنیان تجهیزات ، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افتخار آفرین بوده است.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شامل ارتش قهرمان، سپاه، بسیج، فراجا و تمامی نیروها در عرصه‌های امنیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک فرصت و عامل اقتدار به شمار می‌روند.

امام جمعه بوشهر گفت: اگر نیروهای مسلح دارای اقتدار نظامی و توانمندی در عرصه نظامی نباشند به طور قطع جغرافیای آن کشور مورد تعرض بیگانگان قرار می‌گیرد و بعد از چندی آن نظام دچار مسائل مختلف می‌شود.

نیروهای مسلح از مولفه‌های قدرت ملی به شمار می‌روند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: بی شک نیروهای مسلح بعنوان مولفه قدرت ملی جمهوری اسلامی به شمار می‌روند و این مولفه توانسته است جایگاه این نظام را با همراهی مردم وفادار به آرمان‌های امام راحل در یک تراز ممتاز و تعیین کننده در نظم نوین جهانی مبدل سازد.

اکبر پورات افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در یک وحدت وصف ناشدنی در خط مقدم صیانت از امنیت، تمامیت ارضی و پاسداری از انقلاب اسلامی هستند و با نوآوری و ابتکاراتی که حاصل فکر جوانان مومن و معتقد است همواره دشمن را مایوس ساخته است.

وی بیان کرد: دشمن با سناریوهای مختلف مترصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و در سال‌های اخیر نیز ذره‌ای از این فشارها را نکاسته و چه بسا فتنه‌های نوینی را در قالب جنگ ادارکی و شناختی علیه نظام شکل داده است.

امام جمعه بوشهر: توانمندی جامع نیروهای مسلح از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

به گفته پورات دشمن به خوبی دریافته است که یارای مبارزه و مواجهه با نظام جمهوری اسلامی را ندارد و این پیام‌ها به صورت مستمر در رزمایش‌ها و رونمایی‌ها از دستاوردهای نظامی منعکس شده است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت نیروهای مسلح در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد و نباید در این راه متوقف شد و همه ظرفیت‌ها را بایستی برای قوی‌تر و مقتدرشدن نظام به کار گرفت.

نیروهای مسلح بازوی اقتدار نظام هستند

فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: افزایش توان نظامی، به‌روز آوری راهکنش‌ها و شیوه‌های نبرد متناسب با جنگ‌های نوین و آمادگی رویارویی با تهدیدها؛ ارتش و مجموعه مقتدر نیروهای مسلح را تبدیل به بازوی اقتدار نظام و جمهوری اسلامی و لنگر ثبات منطقه کرده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت الله صدقی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش معنویت محور دنیا به شمار می‌رود که اقتدار و سیادت خود را در پایبندی به سیره بزرگان دین و عمل به تکلیف سربازی و جانبازی ملت ایران یافته است.

وی بیان کرد: امروز ارتش قهرمان با هدف پشتیبانی از ملت عزیز ایران در دشواری‌ها و رخدادهای طبیعی در خط مقدم حضور داشته و به موقع به یاری مردم آمده است.

صدقی ادامه داد: حضور با اقتدار ارتش در عرصه‌های مختلف نشان داده ارتش جمهوری اسلامی تک بعدی و نیروی نظامی صرف نیست بلکه به معنای واقعی کلمه شعار ارتش فدای ملت را جامه عمل پوشانده و با تمام وجود در خدمت ملت غیور و نستوده بوده است.

وی بیان کرد: ارتش امروز با تجربه گهربار دیروز نبرد واقعی را در هر شرایط جغرافیایی آموخته و آزموده و هر نوع تهدیدی را با بالاترین سطح توانمندی با اتکا به قدرت لایزال الهی و اعتماد کامل به توانمندی و باورهای اعتقادی نیروهای ارتش پاسخ می‌دهد.

صدقی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در اجرای ماموریت قانونی خود آمادگی ایثار جان در راه اعتلای نام ایران سربلند و ملتی به بزرگی تاریخ را دارد.

در این آئین یگان های نمونه وحدت، دریابانی، نیروی دریایی سپاه و ارتش و نیروی هوایی، تفنگداران نیروی دریایی، یگان های موتوری و سایر تجهیزات و بالگردهای نیروی دریایی از مقابل تمثال امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.