شناسهٔ خبر: 57567617 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اراک: ملت بزرگ ایران اجازه خدشه به اقتدار کشور را نمی‌دهند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اجازه خدشه به اقتدار کشور را نمی‌دهند گفت: تمام تلاش دشمن توقف حرکت شتابنده کشور اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

‌به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهرستان با اشاره به حرکت امام راحل اظهار داشت: امام خمینی(ره) مردم سالاری را به معنای حقیقی محقق فرمودند و انقلاب اسلامی موجب شد سیره و مکتب اهل بیت(ع) و ارزش‌های دینی احیا شود هرچند در طول سال‌های انقلاب، دشمنان قسم خورده ایران از هیچ توطئه‌ای علیه ملت ایران کوتاهی نداشتند و تاریخ انقلاب مملو از حماسه‌ها و افتخار آفرینی‌های مردم ایران است.

وی افزود: امروز تاریخ در حال تکرار شدن است و دشمن با تمام توان به دنبال ضربه به انقلاب و اسلام است و تمام سردمداران گروهک های نفاق و تجزیه طلب و دشمنان برای این موضوع متحد شده‌اند، بنابراین با عبرت از گذشته باید دشمنان را از غیر دشمنان شناسایی کرد و نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه بود چراکه غفلت‌ و بی‌تفاوتی‌ها سبب شادی دشمن می‌شود، دشمنان قسم خورده انقلاب بدانند ملت بصیر ایران زیر بار ظلم و فشارهای دشمنان نمی‌رود ملتی که فاطمیه را دارد ظلم و ستم دشمنان و توطئه انگیزی‌های آنها نمی‌تواند او را از آرمان‌های بلندش دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دیدگاه اسلام نسب به جامعه توسعه یافته موفق بر این است که ویژگی‌های ایمان، معنویت، امنیت و رفاه را داشته باشد و لازمه برقراری امنیت ایمان، همراهی مردم و دستگاه قضا، نیروهای امنیتی، دستگاه قضایی سالم و قدرتمند است چراکه امنیت مقوله بسیار ارزشمند در همه امور است.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: ناامنی و گرسنگی از بلایای کفران نعمت است در برخی کشورها در کنار ناامنی،  فقر و گرسنگی قرار دارد چراکه آنها کفران نعمت  کرده و قدر نعمت‌ها را ندانسته‌اند بنابراین نباید اجازه داد برخی شیطنت‌ها و خباثت‌های دشمن جامعه را تحت تاثیر قرار دهد چراکه ظلم بزرگی به کشور است هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد که نیاز است با همت، بینایی و هوشیاری در راستای رفع مشکلات حرکت کرد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان در سفر روز گذشته خود به استان مرکزی از به آتش کشیدن 120 آمبولانس خبر داد که این آتش زدن‌ها خدمت به مردم نیست و جبران این خسارات هزینه‌های زیادی برای کشور به همراه دارد چراکه اینجا قطر نیست که 380 هزار نفر جمعیت داشته باشد بلکه در این کشور 90 میلیون نفر زندگی می‌کنند بنابراین این اقدامات نشان می‌دهد دشمن امنیت و سلامت مردم را مورد هدف قرار داده است و مردم باید دست دشمنان را در این حوادث ببینند.

امام جمعه اراک بیان کرد: آسیب رساندن به اموال عمومی به دور از انصاف است، همه ملت باید در کنار هم کشتی انقلاب را در مسیر خود حرکت دهند، اگر این کشتی آسیب ببیند، این آسیب به همه جامعه می‌رسد،  بعد از 1400 سال به برکت امام راحل انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده و باید همه حافظ این انقلاب باشند و قدر آن را بدانند بنابراین مردم نباید تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گیرند، ملت بزرگ ایران همواره از قدس شریف و ملت‌های مظلوم و آزاده دفاع می‌کند و قدردان مجاهدت‌های 44 سال گذشته است.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: دشمن با نفوذ در مراکز بین المللی دنبال تاثیرگذاری بر روی حرکت شتابنده ملت ایران به سمت اهداف بلند است هرچند ملت طی این سال‌ها نشان دادند نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار هستند و اجازه خدشه به اقتدار کشور را نمی‌دهند،در حوادث اخیر مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای مسلح موجب شد بسیاری از تهدیدات از کشور دور شود و ملت ایران به وجود چنین نیروهایی افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: فرقه ضاله وهابیت از زمان امیرکبیر وجود داشته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران اسلامی استفاده کرده است بنابراین باید رسانه‌های بیگانه و بیگانه‌پرست شناسایی شوند و صدا و سیما باید در معرفی اینها بیشتر نقش آفرینی کند به طور حتم امپراطوری دروغ رسانه‌ای دشمنان نمی‌تواند بر روی حرکت ملت ایران اثری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی راه و مسیر را برای دانشگاهیان، حوزویان و مجموعه‌های فرهنگی روشن کرد و امروز همه باید کمک کنند تا بیانات راهگشای رهبری در حوزه فرهنگ عملیاتی شود.

دری نجف‌آبادی باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاهچراغ و 111 شهید تازه تفحص شده و تسلیت درگذشت وزیر سابق راه و شهرسازی رستم قاسمی و ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند برای فاطمی زیستن و فاطمی عمل کردن است و فاطمیه دانشگاه انسان سازی و تربیت فاطمیون و علویون است.

انتهای پیام/711/