شناسهٔ خبر: 57567466 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

شهادت مولوی عبدالواحد ریگی توسط افراد ناشناس/ ابراز ارادت مولوی ریگی به امام خامنه‌ای + فیلم

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان با تایید شهادت مولوی ریگی ‌امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش، بیانیه‌ای در این باره صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، شورای تامین استان سیستان و بلوچستان با تایید شهادت مولوی ریگی ‌امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ‌براساس گزارشات اولیه،‌ مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس ظهر پنجشنبه ربوده و به شهادت رسیده است.

تشریح جزئیات قتل امام جمعه مسجد امام حسین (ع) خاش

شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در تشریح ‌جزئیات قتل امام جمعه مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش گفت:‌ مولوی عبدالواحد امام جمعه مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش روز گذشته در مسجد حضور داشت که افراد ناشناس از درب پشتی مجسد وی را صدا کرده و سوار  یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد اطلاع از ربوده شدن مولوی عبدالواحد با دستور دادستان شهرستان برای تحقیق روی پرونده بازپرس تعیین شده بود و تمام نیروها برای پیدا کردن مولوی عبدالواحد و شناسایی آدم ربایان مامور شده بودند که متاسفانه به نظر می‌رسد متهمان بعد از ربایش اقدام به قتل مولوی عبدالواحد کرده‌اند، اظهار داشت: ‌امروز جسد مولوی عبدالواحد در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که 3 گلوله به وی شلیک شده بود که گلوله‌ها از ناحیه سر خارج شده است، کشف شد.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و  پرونده قضایی در مورد این موضوع تشکیل شده است، افزود: پلیس آگاهی نیز در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حادثه است.

تعیین تیم ویژه برای دستگیری عاملان شهادت مولوی ریگی ‌

سرهنگ حبیب رازدار فرمانده انتظامی خاش نیز با اشاره به جزئیات شهادت مولوی ریگی گفت: ‌ساعاتی قبل در پی اعلام گزارش به مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر پیدایش جسدی در دوراهی " رودهینار" جاده "خاش ـ زاهدان" از توابع این شهرستان سریعا مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در صحنه و بررسی صحنه با پیکر بی جان مولوی عبدالواحد ریگی به گفته شاهدان عینی و حاضران که امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین علیه السلام خاش بوده مواجه شدند.

رازدار اظهار داشت: در بررسی های  اولیه ماموران انتظامی در صحنه مشخص شد امام جماعت اهلسنت توسط افراد ناشناس مسلح در روز قبل ربوده و سپس وی را به شهادت  رسانده اند.

 فرمانده انتظامی شهرستان خاش در پایان خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم ویژه ماموران انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت  شروع شده و  در اسرع وقت ممکن دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

مولوی ‌ریگی: ‌ایرانِ ‌بعد از نظام اسلامی به درد نمی‌خورد‌

وی پیش از این در گفت‌و‌گویی که با نماینده امام خامنه‌ای که به سیستان و بلوچستان اعزام شده بودند گفته بود من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.

مولوی عبدالواحد ریگی در جریان این گفت‌وگو اظهار داشته بود: ‌کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.

این عالم اهل‌سنت افزود: ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.

در ادامه فیلم گفت‌وگوی مولوی عبدالواحد ریگی از علمای اهل‌سنت شهرستان خاش با رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب را مشاهده می‌کنید.

قوه قضائیه , استان سیستان و بلوچستان , امام خامنه‌ای ,

انتهای پیام/.