شناسهٔ خبر: 57566022 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

دری نجف‌آبادی :

امروز باید دست دشمنان را در حوادث ببینیم

شقایق ابراهیمی

امام جمعه اراک گفت: چهره های بدنام تاریخ و دشمنان اهل بیت(ع) امروز نام عوض کرده اند، لذا باید با زمان شناسی و تاریخ شناسی با بصیرت عمل کنیم و دست دشمنان را در حوادث ببینیم.

صاحب‌خبر -

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۸ آذر در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی سیره و مکتب اهل بیت(ع) و ارزش های دینی را احیا کرد و مردم سالاری را به معنای واقعی ‌کلمه محقق کرد.

وی افزود: دشمنان قسم خورده ملت ایران در طول ۴۳ سال از هیچ توطئه ای علیه ملت دریغ نکردند و تاریخ انقلاب سرشار از حماسه ها و افتخار آفرینی های مردم ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز تاریخ در حال تکرار شدن است، افزود: باید از گذشته عبرت بگیریم، نباید فریب دشمنان را بخوریم و با غفلت ها و بی تفاوتی ها دشمنان را دل شاد کنیم، امروز باید دست دشمنان را در حوادث ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب بدانند ملت بصیر ایران زیر بار ظلم و فشارهای دشمنان نخواهند رفت. ملتی که فاطمیه را دارد ظلم و ستم دشمنان و توطئه انگیزی های آنها نمی تواند او را از آرمان های بلندش دور کند.

دری نجف آبادی ادامه داد: جامعه توسعه یافته موفق از دیدگاه اسلام باید ویژگی های ایمان و معنویت به معنای واقعی کلمه در تمامی تار و پودش وجود داشته باشد و از امنیت و رفاه برخوردار باشد که به این مهم در آیات قرآن در سوره نحل نیز اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: ایمان، همراهی مردم و دستگاه قضا، نیروهای امنیتی، دستگاه قضایی سالم و قدرتمند و...  برای برقراری امنیت لازم و ضروری است و این از مسائل واجب است، امنیت در همه امور لازم است.

دری نجف آبادی ناامنی و گرسنگی را از بلایای ناشی از کفران نعمت دانست و ادامه داد: در برخی کشورها در کنار ناامنی،  فقر و گرسنگی قرار دارد چراکه اینها کفران نعمت  کرده و قدر نعمت ها را نداسنته اند، اگر قدر نعمت های الهی را ندانیم آسیب خواهیم دید.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد برخی شیطنت ها و خباثت های دشمن جامعه را تحت تاثیر قرار دهد چراکه ظلم بزرگی به کشور است، منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم اما باید همت کرد و با بینایی و هوشیاری جهت رفع این مشکلات گام برداشت.
امام جمعه اراک با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان در روز گذشته خاطرنشان کرد: به گفته وزیر در حوادث اخیر ۱۲۰ آمبولانس آسیب دیده که این آتش زدن ها خدمت به مردم نیست ، جبران این خسارات هزینه های زیادی برای کشور به همراه دارد. اینجا قطر نیست که ۳۸۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد بلکه در این کشور ۹۰ میلیون نفر زندگی می کنند، آتش زدن ۱۲۰ آمبولانس نشان از هدف گرفتن امنیت و سلامت مردم دارد و سوال اینجاست که چرا عده ای دست دشمنان را در این حوادث نمی بینند؟

دری نجف آبادی این اسیب زدن ها را دور از انصاف دانست و گفت: همه باید در کنار هم کشتی انقلاب را در مسیر خود حرکت دهند، اگر این کشتی آسیب ببیند، این آسیب به همه جامعه می رسد. بعد از ۱۴۰۰ سال به برکت امام راحل که در تاریخ بی نظیر بوده اند این انقلاب ایجاد شده و باید همه حافظ این انقلاب باشند و قدر آن را بدانند. نباید تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار بگیریم، ملت بزرگ ایران همواره از قدس شریف و ملت های مظلوم و آزاده دفاع خواهد کرد و قدردان مجاهدت های ۴۴ سال گذشته است.

دری نجف آبادی با قدردانی از مجاهدت های پلیس، سپاه و بسیج در حوادث اخیر گفت: نیروهای مسلح طی چند ماه اخیر با مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی حماسه آفریدند و بسیاری از تهدیدات را از کشور دور کردند و ملت ایران به وجود چنین نیروهایی افتخار می کند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: دشمن با نفوذ در مراکز بین المللی دنبال تاثیرگذاری بر روی حرکت شتابنده ملت ایران به سمت اهداف بلند است و البته ملت در طول ۴۴ سال گذشته نشان داده به توطئه های دشمنان هوشیار  است و اجازه خدشه به اقتدار کشور را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: باید رسانه های بیگانه و بیگانه پرست را بشناسیم و صدا و سیما باید در معرفی اینها بیشتر نقش آفرینی کند. قطعا امپراطوری دروغ رسانه ای دشمنان نمی تواند بر روی حرکت ملت ایران اثری داشته باشد.

امام جمعه اراک یاد شهدای شاهچراغ، ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده، شهید دستغیب و همه شهدا را گرامی دانست و به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی راه و مسیر را برای دانشگاهیان، حوزویان و مجموعه های فرهنگی روشن کرد و امروز همه باید کمک کنند تا بیانات راهگشای رهبری در حوزه فرهنگ عملیاتی شود.

وی در پایان ایام فاطمیه را فرصتی ارزشمند برای فاطمی زیستن و فاطمی عمل کردن برشمرد و گفت: فاطمیه دانشگاه انسان سازی و تربیت فاطمیون و علویون است.

انتهای پیام