شناسهٔ خبر: 57548829 - سرویس ورزشی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از لغو اردوی خارجی تا احتمال جدایی ستاره‌ها و پنجره بسته

مربیگری زیر سایه ترس

تعطیلات جام جهانی باعث شده آشفتگی حال حاضر باشگاه استقلال به چشم نیاید.

صاحب‌خبر -

ایمان گودرزی؛ جای ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال باشید چگونه می‌توانید این تیم را در ادامه لیگ به سلامت به سوی قهرمانی سوق دهید؟ آیا با این حجم از تغییرات، تهدیدها و تعهدات عمل نشده امید قطعی به تکرار قهرمانی وجود دارد؟ ساپینتو از زمانی که با استقلال وارد فصل بیست و دوم شده پیرامونش اتفاقاتی رخ داده که او را نسبت به آینده کاری‌اش در این باشگاه به‌شدت بیمناک کرده است.
حدفاصل هفته نهم تا دهم لیگ برتر بود که مصطفی آجورلو از باشگاه استقلال جدا شد و به جای او علی فتح‌الله‌زاده سکان مدیریت این باشگاه را در دست گرفت. این اولین شوک به سرمربی پرتغالی استقلال بود و ساپینتو که خودش را آماده یک فصل دیگر همکاری با آجورلو کرده بود ناگهان دید که فرد دیگری جای آجورلو را در باشگاه استقلال گرفته است. این البته اولین بحران‌های ذهنی بود که مرد پرتغالی را فرا گرفت و پیامد آن نیز اتفاقات دیگری رخ داد که حالا سرمربی استقلال را به اوج رسانده است و نمی‌داند با شرایطی که وجود دارد آیا تضمینی به موفقیتش هست یا خیر؟!

مربیگری زیر سایه ترس
علاوه بر مسائل مدیریتی صدور حکم استراماچونی و پیامد آن بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال بعد از تغییر در سطح مدیریت این باشگاه تبدیل به یک بحران ذهنی برای ساپینتو شده است و در عین حال سران باشگاه استقلال از زمانی که سکان مدیریت این باشگاه را به دست گرفته‌اند به‌دلیل آنچه خود بحران‌سازی مالی مدیران سابق می‌دانند نتوانستند مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند.
در واقع استقلال طی زمان اندکی که از لیگ بیست و دوم گذشته پیوسته با مشکلات گوناگونی مواجه شده و با اینکه جدایی آجورلو و انتصاب فتح‌الله‌زاده خیلی سریع انجام شد و متولیان این باشگاه در تلاش بودند تا این جابه‌جایی خللی در مجموعه ایجاد نکند اما به طور قطع این بی‌ثباتی نگرانی بزرگی برای ساپینتو و حتی بازیکنان استقلال به وجود آورده و حتی این روزها نیز درباره ادامه فعالیت علی فتح‌الله‌زاده نیز ابهامات بسیاری به گوش می‌رسد، کما اینکه دیدیم خود آقای مدیر در مصاحبه‌ای صراحتاً اعلام کرد اگر می‌دانست اوضاع مالی به همین منوال است هرگز مدیریت باشگاه استقلال را به عهده نمی‌گرفت.

مربیگری زیر سایه ترس
همه این مسائل به کنار. ساپینتو در آغاز تعطیلات از مدیران باشگاه استقلال خواسته بود اردوی خارجی را برنامه‌ریزی کنند تا او تیمش را در محیطی آرام آماده ادامه فصل کند. او اردوی پرتغال را پیشنهاد داده بود که خیلی زود مدیران استقلال با طرح دلایلی آن را وتو کردند. سپس بحث حضور استقلال در شهر آنتالیای ترکیه به وجود آمد که این اردو نیز لغو شد تا اینکه به مرد پرتغالی اطلاع دادند تیمش قرار است در یک تورنمنت چهارجانبه در امارات شرکت کند. این خبر خوبی برای ساپینتو بود و یک هفته تمام اخبار حول همین محور می‌چرخید تا اینکه مشخص شد باشگاه استقلال قادر به سفر به امارات هم نیست. گرچه برخی کوشیدند لغو این سفر را گردن سازمان لیگ بیندازند اما سرانجام تمام این ماجراها لغو اردویی بود که ساپینتو به‌شدت روی آن حساب کرده بود. مضاف بر همه این تهدیدها جدایی برخی ستاره‌ها مثل خوره به جان سرمربی استقلال افتاده و با اینکه برخی مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند محبی جایی نمی‌رود و ماجرای مهدی قایدی نیز با باشگاه شباب الاهلی امارات فیصله خواهد یافت اما این خبرهای به ظاهر مثبت از عمق نگرانی مردی نمی‌کاهد که بعد از توافق با مصطفی آجورلو در این فکر بود که با مدیر محبوبش روزهای خوشی را در باشگاه استقلال سپری خواهد کرد و احتمالاً به سوی هدف بزرگی که در نشست خبری پیش از حضور در تیم استقلال ترسیم کرد، خواهد رفت. ساپینتو گرچه با استقلال به قهرمانی سوپرجام رسید تا یکی از آن چهار جامی که وعده داده محقق شود اما تردیدی نیست او برای دستیابی به جام‌های دیگر عمیقاً نیازمند باشگاهی است که از هر حیث برای او امنیت شغلی ایجاد کند و بسیاری از تهدیدها از میان برود.

بیشتر بخوانید:

257 251