شناسهٔ خبر: 57544782 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودکفایی ۱۵۰۰ خانواده مددجوی امداد در کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از خودکفایی به عنوان یکی از اولویت‌های کمیته امداد یاد کرد و گفت : کمک به نیازمندان در اولویت است.

صاحب‌خبر -

ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : امروز خرسندیم که اعلام کنیم ۱۵۰۰ خانواده مددجوی امداد که ظرف دو سه سال گذشته برای آن‌ها اشتغالزایی صورت گرفته خودکفا شده و از خانواده کمیته امداد جدا می‌شوند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: البته موارد رسیدن به خودکفایی که داشته‌ایم حدود هفت هزار نفر بوده اند، اما از این میان ۱۵۰۰ نفر سرپرست خانوار هستند و کل خانواده به خودکفایی رسیده اند. مابقی موارد مربوط به افرادی است که یا فرزند خانوار‌های مددجو هستند و یا افراد غیرمددجویی هستند که از کمیته امداد تسهیلات گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کمیته امداد تنها به پرداخت تسهیلات محدود نمی‌شود، گفت: برای اشتغالزایی و خودکفا شدن خانوار‌ها هفت مرحله در دستور کار قرار دارد که اولین آن استعدادسنجی است و بررسی می‌کنیم خانوار‌ها در چه زمینه‌ای مهارت و استعداد دارند.

وی افزود: مشاوره شغلی و آموزش هم مراحل دیگر کار است و پس از آن نوبت به پرداخت تسهیلات می‌رسد.

ترکمانه گفت: با پرداخت تسهیلات مراحل پایدارسازی و نظارت شروع می‌شود و در نهایت مرحله بازاریابی برای تولیدات خانوار‌های مددجود در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مراحل اشتغالزایی از کارآفرینان حرفه‌ای هم به عنوان راهبر مددجویان استفاده می‌شود تا قدم به قدم و حرفه‌ای بتوانیم در زمینه اشتغال جلو برویم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از ایجاد ۷۵۰۰ شغل در سال جاری خبر داد و افزود: تا پایان سال قطعا این تعداد افزایش می‌یابد.

ترکمانه با بیان اینکه نیمی از اعتبارات اشتغالزایی تاکنون جذب شده گفت: تا پایان سال رقم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان به هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه به سایر اقدامات این نهاد برای کمک به مددجویان اشاره کرد و افزود: در کنار اشتغال، تامین مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های امداد است و در همین راستا باز هم افتخار داریم که بگوییم تا پایان سال آینده جشن خانه دار شدن تمام خانوار‌های مددجوی روستایی تحت پوشش استان را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در راستای رفع مشکل مسکن مددجویان در سال جاری ۴۵۰ واحد روستایی و شهری افتتاح کرده ایم و ۳۷۰ واحد مسکونی شهری و روستایی تعمیر شده است.

ترکمانه به خدمات کمیته امداد در تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش هم اشاره کرد و افزود: امسال تاکنون ۱۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی استان اهدا شده و امروز هم ۶۰۰ سری دیگر اهدا می‌شود.

وی افزود: برنامه داریم با یاری خداوند تا پایان سال هیچ نوعروس مددجوی ما در سطح استان بدون جهیزیه نماند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به خدمات امداد در حوزه درمان مددجویان داشت و افزود: مددجویان در حال حاضر در کنار بیمه سلامت، از بیمه مکمل کمیته امداد استفاده می‌کنند.

ترکمانه با تاکید بر اینکه کمیته امداد در مسیر کمک به مددجویان تنها نیست، گفت: همواره کمک خیرین کمک حال کمیته امداد و مددجویان آن بوده و جا دارد صمیمانه از تمام مردم خیر و نیک اندیش استان قدردانی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار خیر حامی ایتام استان هستند و ماهانه بصورت مستقیم مبالغی را به حساب آن‌ها واریز می‌کنند .