شناسهٔ خبر: 57510246 - سرویس استانی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهید«عجم ملکی»:

احساس می‌کنم در کنار پیامبر اکرم (ص) می‌جنگم

شهید «عجم ملکی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: در این سرزمین احساس می‌کنم که در کنار پیامبر اکرم (ص) می‌جنگم و هر لحظه امام زمان را می‌بینم و چشمم به جمالش روشن می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «عجم ملکی» در شهریور سال۱۳۴۰ در عشایر اطراف مهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی خود را در همان منطقه به پایان رساند و برای ادامه‌ تحصیل راهی مهران شد.

وی بعد از گذراندن مراحل پذیرش سپاه به آموزش رفت و  پس از اتمام دوره‌ آموزش به لشکر۱۱ حضرت‌ امیر‌المؤمنین (ع) اعزام شد و بعد از مدتی به عنوان معاون گردان ۵۰۱ مقداد معرفی شد تا اینکه سرانجام در ۲۸ بهمن ۱۳۶۲ در منطقه چنگوله به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید عجم ملکی:

برادران و خواهران می‌دانید که شهادت در راه خدا آنقدر شیرین است که مانند گل رز خوشبو. در این سرزمین احساس می‌کنم که در کنار پیامبر اکرم (ص) می‌جنگم و هر لحظه امام زمان را می‌بینم و چشمم به جمالش روشن می‌شود. اما خواهران و برادران بدانید که ما به خاطر انتقام گیری و کشور گشایی جنگ نمی‌کنیم و ما فقط برای رضای خدا به جبهه رفتیم و من هر قدمی که بر می‌دارم و هر گلوله‌ای که شلیک می‌کنم و قلب دشمن را هدف قرار می‌دهم به یاری خدا می‌باشد.

برای هر گلوله‌ای که به بدنم می‌خورد به یاری خدا تحمل می‌کنم درد و زجرش را که شیرین‌تر از عسل می‌باشد. بار خدایا الان که دارم این وصیت نامه را می‌نویسم چندمین وصیت نامه است، خدایا مگر دوست نداری که من به فیض این سعادت عظیم برسم.

خدایا از تو می‌خواهم که توفیق شهادت را نصیبم کنی، مرگ پرافتخاری که بار‌ها به آن نزدیک شده ام، ولی نصیبم نشده است. شاید لایق شهید شدن نباشم، زیرا شهید مقامی والا دارد و من فردی گناه کار و خارم. از پدر و مادرم می‌خواهم مرا حلال کنند و از همه می‌خواهم در تشیع جنازه ام فقط ذکر خدا بگویند والله اکبر را تکرار کنند.

از خانواده ام می‌خواهم اگر جنازه ام به دستشان نرسید تا ناراحت نباشید و آن زمانی را بیاد بیاورید که علی اکبر وارد میدان شد و با زبان تشنه به شهادت رسید و امام حسین (ع) بالای سرش قرار گرفت. در اینجا یک مثال برای شما می‌زنم و آن این است که شما وقتی به مریضی مبتلا می‌شوید به دکتر مراجعه می‌کنید و دکتر به شما دارو می‌دهد و تلخ و ناگوار است.

وقتی که آن‌ها را می‌خورید پس از مدتی به شما بهبودی می‌بخشد و آن صورت رنجیده را شاداب می‌کند. شهادت فرزند برای پدر و مادر همانند آن دارو است که آن‌ها را نزد رسول الله (ص) و به شما بهبودی می‌بخشد و آن صورت رنجیده را شاداب می‌کند. شهادت فرزند برای پدر و مادر همانند آن دارو است که آن‌ها را نزد رسول الله (ص) و فرزندان آن بزرگوار روسفید می‌کند. بدانید که از خون جوانان است که اسلام رشد می‌کند و درخت آن به ثمر می‌رسد.

انتهای پیام/