شناسهٔ خبر: 57354744 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان:

ناژوان ریه تنفسی اصفهان است/ هم‌افزایی برای بهبود عملکرد باغ‌های پرندگان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموعه‌های گردشگری یکی از عناصری است که شهر را در مسیر پایدار نگه می‌دارد، گفت: با هم‌افزایی باید مسیری را پایه‌گذاری کنیم که در جهت بهبود عملکردهای باغ پرندگان تأثیرگذار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز، شنبه پنجم آذر، در نخستین نشست تخصصی مدیران باغ‌های پرندگان کشور که به میزبانی منطقه گردشگری ناژوان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: منطقه گردشگری ناژوان ریه تنفسی شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از عناصری که شهر اصفهان را در مسیر پایدار نگه می‌دارد، مجموعه‌های گردشگری چون باغ پرندگان و منطقه ناژوان است، گفت: گذشتگان باغ پرندگان اصفهان را به‌عنوان یک اقدام ابتکاری در راستای جذب گردشگر به اصفهان راه‌اندازی کردند که در دهه هفتاد سازه و تکمیل این پروژه در نوع خود بی‌بدیل بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از اصفهان، شهرهای دیگر همچون تهران و قم درصدد راه‌اندازی باغ پرندگان برآمدند، تصریح کرد: گردهمایی مدیران باغ‌های پرندگان کشور برکات و دستاوردهایی برای ادامه مسیر پیشرفت خواهد داشت. در این راستا، اشتراک‌گذاری اطلاعات، داده‌ها، روش‌ها و نگرش‌ها از اهم اهداف و دستاوردهای چنین نشست‌هایی است.

رنجبر با تاکید بر اینکه هم‌افزایی مدیران باعث کاهش خطاها در عرصه عملکردی می‌شود، تصریح کرد: باغ‌های پرندگان و مانند آن همگی سرمایه‌های مردم هستند؛ بنابراین باید به بهترین نحو استفاده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی تعامل و ارتباط فرزندان و نسل جدید با محیط‌زیست را از ضروریات زندگی امروز دانست و گفت: طبیعتاً استفاده از مواهب طبیعی می‌تواند برای آموزش نسل بعدی مؤثر باشد. راه‌اندازی باغ‌های پرندگان با کارآمدی مؤثر نیز، اقدامی مهم در این راستاست و می‌تواند جنبه‌های آموزشی عالی برای نسل بعدی داشته باشد.

رئیس کمیته عالی ناژوان برگزاری همایش هم‌اندیشی مدیران باغ‌های پرندگان را به فال نیک گرفت و افزود: برگزاری این نشست در مسیر رشد و پیشرفت مؤثر است. بنابراین امیدواریم با هم‌فکری و هم‌اندیشی یکدیگر مسیری را پایه‌گذاری کنیم که در جهت بهبود عملکردها تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و تلاش برای رشد و توسعه یکدیگر، از دیگر اهداف برگزاری این همایش دوروزه است.

به گزارش ایمنا، در این نشست، مدیران باغ‌های پرندگان شهرهای بندرعباس، قم، تهران، کرمانشاه، بروجرد، فریدون‌کنار، مشهد و اصفهان به بیان نظرات، پیشنهادها و مشکلات خود در مسیر راه‌اندازی باغ‌های پرندگان پرداختند و هر یک به‌صورت مجزا در قالب کلیپی به تشریح مشخصات باغ‌های پرندگان شهرهای خود اقدام کردند.

فردا، یکشنبه ششم آذر، در دومین روز این همایش کارگروه‌های تخصصی به‌منظور تبیین و تشریح مسائل و یافتن راهکارهای مناسب در این زمینه تشکیل خواهد شد.