شناسهٔ خبر: 57322439 - سرویس ورزشی
منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

جام جهانی قطر| پیروزی پرتغال در شب رکوردشکنی رونالدو

دیدار تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و غنا با پیروزی ۳ بر ۲ پرتغال در جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در دیدار دور اول گروه H جام جهانی قطر، دو تیم پرتغال و غنا برابر هم به میدان رفتند که گزارش زنده این دیدار را در زیر می‌خوانید:

پرتغال یک - غنا یک
داور: اسماعیل الفتح (آمریکا)
ورزشگاه: استادیوم دوحه
گل: کریستیانو رونالدو، ژائو فلیکس و رافائل لیائو برای پرتغال، آندره آیو برای غنا
کارت زرد: محمد کودوس، آندره آیو و آلیدو سیدو از غنا
کارت قرمز : -
ترکیب پرتغال: دیگو کاستا (دروازه‌بان)،‌ روبن دیاز، دنیلو پریرا، رافائل گررو، ژائو کانسلو، روبن نوس، برونو فرناندس، اوتاویو (۵۶- ویلیام کاروالیو)، برناردو سیلوا، ژائو فلیکس و کریستیانو رونالدو.

ترکیب غنا: لورنس آتی‌زیگی (دروازه‌بان)، دنیل آمارتی، محمد سالیسو،‌ عبدل بابارحمان،‌ الکساندر جیکو، آلیدو سیدو، محمد کودوس، توماس پارتی، عبدل صمد، آندره آیو و اینیاکی ویلیامز.

نیمه نخست

ساعت ۱۹:۳۰ بازی با سوت داور آمریکایی آغاز شد.

بازی با مالکیت پرتغال شروع شد و شاگردان سانتوس در دقیقه ۹ فرصت داشتند که توسط رونالدو به گل نخست خود برسند اما کنترل بد کاپیتان پرتغال باعث شد این موقعیت هدر برود. ۳ دقیقه بعد رونالدو می توانست با ضربه سر دروازه غنا را باز کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۱، رونالدو توانست دروازه غنا را باز کند اما داور خطای مهاجم پرتغال را گرفت و این گل را مردود اعلام کرد.

دفاع چند لایه غنا با وجود حملات مستمر پرتغال مستحکم باقی ماند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل همراه شود.

نیمه دوم

۱۰ دقیقه ابتدایی این نیمه را تیم آفریقایی بهتر بازی کرد و حتی در دقیقه ۵۶ می‌توانست توسط کودوس به گل برسد اما ضربه هافبک آژاکس از کنار دروازه کاستا به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۳ و روی حرکت بازیکنان پرتغال، رونالدو صاحب توپ شد که با خطای مدافع غنا سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد. رونالدو پشت این توپ قرار گرفت و آن را به گل تبدیل کرد تا به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شود که در ۵ جام جهانی گل زده است.

در دقیقه ۷۳، روی حرکت زیبای بازیکنان غنا، توپ به کودوس رسید و او با پاس در عرض و اشتباه دانیلو، توپ را به آیو رساند تا کاپیتان غنا بازی را به تساوی بکشاند.

تنها ۵ دقیقه بعد، روی کار ترکیبی، با فرار فلیکس روی پاس برونو فرناندس، فلیکس با دروازه بان غنا تک به تک شد و دروازه این تیم را برای بار دوم باز کرد. ۳ دقیقه بعد این لیائو بود که روی پاس فرناندز گل سوم پرتغال را وارد دروازه حریف آفریقایی کرد.

به روز رسانی می‌شود...