شناسهٔ خبر: 57320927 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

با حضور وزیر کشور:

۲ مدرسه در ارومیه به بهره‌برداری رسید

ارومیه - همزمان با سفر وزیر کشور به آذربایجان غربی، در مراسمی ۲ باب مدرسه هر کدام با ۱۲ کلاس درس در یکی از مناطق محروم شهر ارومیه به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عصر پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از این طرح‌های آموزشی گفت: این ۲ مدرسه هر کدام ۱۲ کلاس دارند و شامل یک مدرسه ابتدایی به نام غدیر و یک مدرسه مقطع متوسطه به نام شهیدان باکری است.

جواد جنگی با بیان اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی از جایگاه خوبی برخوردار نیست، ادامه داد: توجه دولت مردمی به این موضوع و باور به عدالت آموزشی و نصیب برابر موجب شد تا امسال جهت گیری ساخت مدارس در مناطق محروم و حاشیه شهرها باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این استان ۴.۱ است ولی سرانه میانگین کشوری ۵.۲۲ است، افزود: استان هر چند در رتبه‌های مطلوبی قرار ندارد ولی شاهد رشد مطلوبی در طی یکسال گذشته در این بخش بوده‌ایم.

در این آئین علاوه بر وزیر کشور، استاندار آذربایجان غربی، دانش آموزان و اولیای آنها، معلمان و جمعی از مسؤولان فرهنگی و اجرایی استانی نیز حضور داشتند.

فضای این مدارس هر کدام شامل ۱۲ کلاس است که مدرسه ابتدایی غدیر در یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای آموزشی و ۲ هزار مترمربع محوطه سازی با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه چلو چاپان ارومیه احداث شده است.

مدرسه شهیدان باکری نیز در یک هزار و ۵۲۵ مترمربع فضای آموزشی با ۲ هزار مترمربع محوطه سازی و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی ساخته و آماده بهره‌برداری شد.

وزیر کشور روز پنجشنبه در سفری سر زده از مناطق مرزی استان آذربایجان غربی از جمله رازی خوی و مسیر ترانزیتی ریلی این خط مرزی همچنین مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی بازدید کرد.