شناسهٔ خبر: 57320910 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرورت تقویت زیرساخت‌های هنرهای نمایشی خیابانی برای انتقال ارزش‌های ایرانی

شهره اکبری

فرماندار ‌شهرستان بهار گفت: تقویت زیرساخت‌های لازم برای اجرای سبک هنرهای نمایشی خیابانی از نقش موثری در تسهیل انتقال ارزش‌های ایرانی اسلامی در جامعه برخوردار است.

صاحب‌خبر -

روح‌الله نباتی در سی و چهارمین اختتامیه جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار در فرهنگسرای آیت الله بهاری، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای ادبی دنیا، هنرهای نمایشی خود را به صورت خیابانی به اجرا می‌گذارند که این سبک اجراها را می توان در کشور و استان و شهرستان‌ها برای تسهیل در انتقال ارزش‌های اسلامی و ایرانی تقویت بخشید.

وی افزود: تئاتر، عصاره هنرها است و ملتی که تئاتری قوی داشته باشد، واژگان بیشتری نیز برای گفتن دارد چه بسا بیشتر ارزش ها و مفاهیم جامعه را  با هنر تئاتر به راحتی می‌توان مطرح و بیان کرد.

نباتی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای دنیا نوشتن کتاب و معرفی کتاب را ارزشی فاخر می‌دانند و ما نیز در کشورمان می‌توانیم این ارزش را تقویت کنیم چراکه کتاب برخلاف بسترهای مجازی که محتواهای ضد ارزشی تولید می‌کند، کتاب به اندیشه انسان، عمق و به شخصیت هر فرد بُعد می بخشد.

وی با اشاره به اینکه مفتخریم که سی و چهارمین جشنواره استان در شهرستان بهار، شهر هنر و اندیشه به روی صحنه رفت، ادامه داد: انقلاب اسلامی که بیشترین معادلات را در دنیا تغییر داده از روزِ انقلاب تاکنون در تلاش برای عزت بخشیدن به جوانان، بانوان و تک تک ایرانی ها بوده است.

نباتی یادآور شد: ایرانی هایی که قبل از انقلاب امنیت خود را از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی تأمین می‌کردند امروز  با استقلال تمام، شاهد رشد و پرورش هنرمندان بی‌شماری در سطح کشور است.

فرماندار شهرستان بهار در پایان از مسئولان هماهنگ‌کننده برگزاری این جشنواره و داوران و نیز هفت گروه‌ تئاتر که در این جشنواره شرکت داشتند، تقدیر کرد و گفت: امیدواریم برگزاری چنین جشنواره هایی در شهرستان بهار تداوم یافته  و با استمرار این جشنواره‌ها شاهد تحولات بیشتری در شهرستان باشیم و این شهرستان را به مرکز تحولات تبدیل کنیم.

انتهای پیام