شناسهٔ خبر: 56515894 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایمنا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین حیدری:

بستر اعتراض مسالمت‌آمیز در دانشگاه‌ها فراهم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: طبق قوانین و آئین‌نامه‌های موجود بستر اعتراض در دانشگاه‌ها فراهم شده است و افراد می‌توانند مراتب اعتراض، سوال و پرسش خود را از مسئولان مربوطه در یک فضای کاملاً آرام، قانونی و مدون مطرح کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعتراضات اخیر اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اتفاقات اخیر دل ما را هم سوزاند؛ یکی از هم‌وطنان طی حادثه‌ای درگذشت، اما واکنش‌ها به این حادثه متعدد بود. ضمن اینکه همه مسئولان ذیربط قول پیگیری و تحقیق در خصوص علل و عوامل این حادثه را دادند که اگر قصوری بوده مورد بررسی قرار بگیرد، اما جریان یا گروه‌هایی وارد این عرصه شدند که انگیزه‌های مختلفی داشتند.

وی با بیان اینکه طبق اصل ۲۷ قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی، اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است، ادامه داد: این اصل نشان می‌دهد که قانون اساسی ما پیشرفته و تمدنی است زیرا تشکیل اجتماع در آن پیش‌بینی شده است، اما به شرط آنکه حمل سلاح و مخل مبانی اسلام نباشد.

حیدری گفت: اعتراضات اخیر با شیطنت، بدخواهی و کینه‌توزی شروع و در بخشی از بدنه جامعه و نیز دانشگاه‌ها به آشوب‌آفرینی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه محیط دانایی، علم، هم‌افزایی و فرهیختگی است، افزود: اساس و بنیان دانشگاه بر تعلیم و تربیت است تا دانشجویان در رشته‌های مختلف در محضر اساتید شاگردی کنند و به کسب علم و فناوری بپردازند همچنین بر گستره و عمق دانش خود اضافه کنند زیرا آینده کشور در دست دانشجویانی است که توسط اساتید تربیت می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان خاطرنشان کرد: حادثه اخیر منجر به اعتراض شد که بخشی از این اعتراضات به کج‌راهه رفت و متأسفانه به برخی از دانشگاه‌ها نیز کشیده شد که البته در یک سطح نبود زیرا برخی از آن‌ها در حد اعتراض و بیانیه بود، بخشی از این حد فراتر رفت و منجر به سردادن شعارهای هنجارشکنانه علیه نظام، مقدسات، مسئولان مربوطه و نیروی انتظامی خدمت‌گذار شد.

وی با اشاره به اینکه بنیان و اساس دانشگاه بر علم و دانایی است، گفت: طبق قوانین و آئین‌نامه‌های موجود بستر اعتراض در دانشگاه‌ها فراهم شده است و افراد می‌توانند مراتب اعتراض، سوال و پرسش خود را از مسئولان مربوطه در یک فضای کاملاً آرام، قانونی و مدون مطرح کنند.

حیدری افزود: در مجموعه دانشگاه پیام نور کشور و به ویژه استان اصفهان که نزدیک به ۴۰ مرکز واحد دارد حتی یک مورد شاهد آشوب آفرینی‌ها نبودیم، اما در برخی از دانشگاه‌ها دست بدخواهان، کینه‌توزان و عوامل دشمن در این جریان‌ها قابل مشاهده است.

ایجاد محدودیت در فضای مجازی برای حفظ امنیت شهروندان

وی در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی، اضافه کرد: در برخی شرایط مسئولان مربوطه به این جمع‌بندی می‌رسند که برای حفظ امنیت شهروندان محدودیت‌هایی در اینترنت ایجاد کنند زیرا بخشی از آشوب‌آفرینی‌ها و اعتراضات توسط شبکه‌های مجازی آتش‌افروزی و تشدید شده است؛ از این رو برای حفظ امنیت شهروندان و آحاد مردم تصمیم بر ایجاد محدودیت در فضای مجازی اخذ می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: قطعاً عده‌ای از جامعه که کسب و کارهای آن‌ها بر مبنای فضای مجازی و از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی بوده است تحت تاثیر این اتفاقات قرار می‌گیرند؛ به‌واسطه آشوبی که در خیابان ایجاد می‌شود کسبه و بازاریان متضرر می‌شوند و فضای آرامی که برای دادوستد و خرید و فروش وجود داشته تحت‌الشعاع این حوادث قرار می‌گیرد.