شناسهٔ خبر: 56475644 - سرویس فرهنگی
منبع: ایسنا | لینک خبر

سیروس همتی:

کم‌توجهی مردم را دلگیر کرده است/ اعتراض‌ها رنگ و بوی تجزیه‌طلبی نداشته و نباید داشته باشد

ندا آل سید طیب

سیروس همتی با تاکید بر اینکه خواست مردم ما هرگز تجزیه‌طلبی نبوده و نیست، می‌گوید: همه قومیت‌های ما عاشق ایران هستند و بحث جدایی‌طلبی نداشته‌ و ندارند.

صاحب‌خبر -

این بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا درباره حوادث اخیر و نگرانی از بابت به خطر افتادن تمامیت ارضی کشور در پی برخی اتفاق‌ها، گفت: من به عنوان یک شهروند آذری، عاشق کشور خویش هستم. همچنانکه بارها در جشنواره‌های استانی گوناگون به‌عنوان داور حضور داشته‌ام و همواره از نزدیک دیده‌ام مردم هر خطه کشورمان چگونه عاشق ایران هستند و علی‌رغم همه مشکلاتی که در کشور داریم، همه ما اعم از آذری، کرد، بلوچ، جنوبی و غیره، مهین خود را عاشقانه دوست داریم و خواهان پیشرفت و آبادی آن هستیم.

همتی با اشاره به اتفاقات اجتماعی چند وقت اخیر اضافه کرد: در این چند وقت با اعتراض‌هایی در استان‌های گوناگون کشورمان مواجه بوده‌ایم ولی در اعتراض‌های مردمی بحث تجزیه شدن کشور عزیزمان ملاک مردم نبوده است. بلکه عموم معترضان خواسته‌هایی ملی دارند. مردم کشور ما بابت مشکلات بسیاری اعتراض دارند اما این اعتراض‌ها هرگز رنگ و بوی تجزیه‌طلبی نداشته و نباید داشته باشد.

در همین زمینه بخوانید:

*بهزاد فراهانی: ترس از نفوذ تجزیه‌طلبان در مطالبات مردم/ خواسته مردم زندگی مطلوب و عدالت است

*هشدار حامد بهداد درباره"زمزمه بدخواهان برای تجزیه ایران"

این فعال تئاتر ابراز تاسف کرد: در این سال‌ها دیده‌ایم ملاک انتخاب بخشی از مسئولان، شایستگی آنان نبوده است و از طرف دیگر در وضعیتی که بخش بزرگی از مردم تحت فشارهای اقتصادی بسیار بالایی هستند، اختلاس‌هایی اتفاق می‌افتد. درحالی‌که با یک صدم همان مبالغ می‌توان به عنوان نمونه تئاتر ما را آباد کرد و چندین سالن حرفه‌ای و درست و درمان ساخت و هنرمندان آن را از این تنگناهای شدید مالی نجات داد ولی می‌بینیم که این نکات مورد توجه لازم نیست و همین کم‌توجهی، مردم را دلگیر و عصبی کرده است.

سیروس همتی تاکید کرد: خواسته ملی و عمومی مردم ما رسیدگی به این امور است. همه ما خواهان آبادی و پیشرفت کشور خود هستیم و اگر اعتراضی داریم، برای حل مشکلاتی است که در این سال‌ها به آن‌ها کم‌توجهی شده است. بنابراین اعتراض‌های مردم در هیچ برهه‌ای از جمله برهه فعلی، هرگز سمت و سوی جدایی‌خواهی نداشته و بحث تفرقه‌افکنی در آن مورد نظر و مطلوب مردم نبوده و نیست.

انتهای پیام